.
News Image

Deze Vlaamse snotneus maakt wereldclip

Van Wittekerke plots naar Swedish House Mafia.


De jonge Belg, Nicolas Caeyers (22), producete dit voorjaar de nieuwe videoclip van Axwell Ʌ Ingrosso. Na enkele tours te hebben meegedraaid met de grote Zweedse DJ’s, haalde Nicolas deze internationale opdracht binnen.



Het internationale DJ-trio Swedish House Mafia, bestaande uit de 3 Zweedse house DJ's Axwell, Sebastian Ingrosso en Steve Angello ging in 2012 uit elkaar. Axwell en Ingrosso herstartten in 2014 als duo bij het Amerikaanse Def Jam Recordings (label van Kanye West). Hun nieuwste track Sun is Shining werd door winkelketen H&M getekend als song voor hun internationale zomercampagne, met topmodellen Doutzen Kroes en Adriana Lima in de hoofdrol. Niemand minder dan Invisible Pictures, het jong Belgisch productiehuis achter Nicolas Caeyers, werd gevraagd de videoclip hiervoor te producen. De 2 artiesten vlogen, samen met hun management, begin mei vanuit LA naar Antwerpen om de clip op te nemen.



Nicolas Caeyers, 22 jaar, reeds een maand met hen op wereldtournee, nam deel aan de creatieve pitch om hun nieuwe zomerhit “Sun is Shining” visueel voor te stellen in de vorm van een videoclip. Hij haalde zo de opdracht binnen en liet bekende productiehuizen in Hollywood achter zich. De lyricvideo stelt de songtekst op een originele manier voor. Nicolas ging aan de slag met 30.000 briefjes, handgeschreven door de 2 Zweden, die vanop een verlaten rooftop in het centrum van Antwerpen door de stad vliegen in een woeste tornado. Het productiehuis draaide de clip grotendeels in de residentiële wijk Zurenborg en in het stadscentrum van Antwerpen.


Bio van Nicolas Caeyers

Meer Over:

Nicolas Caeyers