Buitenbeenpop mikt op 7.000 bezoekers
Dat zijn er 1.000 meer dan normaal.
Op vrijdag 25 augustus vindt de 18de editie van Buitenbeenpop, een openluchtfestival voor mensen met een beperking plaats. Met een nieuw logo, nieuwe inkleding en veranderende randanimatie wil men deze zomer 1.000 mensen extra naar Leopoldsburg lokken. Organisator Theo Bellemans zegt aan Belga dat er niet alleen een nieuw logo komt, maar dat men ook een nieuwe festivalsfeer wilt creëeren met veel kleuren en vlaggen. Zo zullen de bezoekers meer de festivalsfeer kunnen voelen. Er zal tevens een Sky-Watch aanwezig zijn, een platform dat 24 mensen in een oogwenk 50 meter naar boven hijst.
Ook nieuw is de samenwerking met Inter. Dankzij deze organisatie kunnen we nu ook mensen met een beperking, die nog thuis verblijven, benaderen, aldus Bellemans. Tot nu konden we enkel de mensen bereiken die in een instelling of centrum verblijven. Met deze nieuwigheden hoopt men dit jaar op 7.000 bezoekers. Het zal deze mensen met een aangepast sanitair, een rolstoelpad, een verzorgingsruimte, een rust- en slaapruimte, een aangepaste pendeldienst van en naar het station en 2.500 vierkante meter schuilruimte het nodige comfort bezorgen.
Tickets voor Buitenbeenpop kosten 12 euro en zijn te koop in het cultuurcentrum, de dienst Toerisme en het gemeentehuis van Leopoldsburg. Optredens zijn er tussen 10.45u en 16u van Opening Doors, FeSteyn, Swoop, Sam Gooris, Frimout, Bart Kaëll, Gene Thomas en De Romeo's.
Tekst: Nico Vanaken