
zaterdag 10 september 2016
Callboys neemt voorzichtige start
Zijn de tv-kijkers op vakantie?
Callboys is donderdag van start gegaan met 458.000 kijkers op Vier. Voor een reeks waar zoveel promotie over werd gemaakt, lijkt dat eerder een voorzichtige start. Wel scoorde de reeks 44 procent marktaandeel bij de jonge, commercieel interessante kijkers. Net als bij Cordon, dat maandag amper 385.000 kijkers had, lijkt het een trend dat live kijken bij de meeste fictiereeksen niet meer in trek is. De komende dagen zal moeten blijken hoeveel uitgestelde kijkers er nog bijkomen. Vier had donderdag 345.000 kijkers voor De Idioten en 141.000 voor Glammertime. Beide titels zaten tussen een prima 18 en 20 procent marktaandeel. Eén scoorde donderdag met Hallo Televisie (682.000) en De Ridder (638.000), VTM had 547.000 kijkers voor Luk Alloo en 375.000 voor een herneming van Safety First.