.
De Mol S10E06
dinsdag 26 april 2022

De Mol en co geven Play in april stevige kijkcijferboost

We keken deze maand vaker naar Play4.

Aprilse pechgrillen teisteren het jubileumseizoen van De Mol, maar in kijkcijferland schijnt de zon minstens even hard als op de Canarische eilanden en piekt De Mol tot het niveau van vorig jaar, toen volop in corona. De best bekeken aflevering waarin Vlaanderen voor het eerst de nieuwe kandidaten volop in actie zag, zit aan 1.595.201 kijkers en 47.6% marktaandeel. De Mol is daarmee ook het best scorende online format van de voorbije maand. Opvallend: Café De Mol (volgend op De Mol), live vanuit de De Konick Stadsbrouwerij met nieuwbakken presentator Dennis Xhaët, is zelfs bezig aan zijn beste seizoen ooit. Afvaller Philippe zorgde voor 481.887 kijkers en 38.8% marktaandeel. Verder hebben de vrienden van Supercontent ook een nieuw programma lopen, zowel op Play4 als GoPlay: De Mol RECAP. Hun populairste recap tot nu toe, met o.a. afvallers Jens en Toon, haalde al 280.707 kijkers en 8.8% marktaandeel.

Jani nam de presentatorfakkel over voor het vierde seizoen van Blind Gekocht, dat opnieuw hoge toppen scheert. De spannende reveal van het miljoenenhuis en de eerste kennismaking met het nieuwe huis van Robin en Aisha wisten 1.122.119 Vlamingen te prikkelen, goed voor 40% marktaandeel. En niet alleen Blind Gekocht is aan een topseizoen bezig, ook het voortraject Blind Gekocht: Jaren Later legde geen windeieren voor Play5, met 610.811 kijkers en 23.6% marktaandeel voor de aflevering waarin Jani terugkeerde naar het allereerste seizoen. En Jani scoort ook in zijn nieuwe programma Viva La Feta, waarin hij samen met Otto-Jan op het zonnige Sifnos bekende Vlamingen 48 uur lang beter leert kennen. Het bezoek van Serine Ayari kon op heel wat interesse rekenen: 625.480 kijkers en 17.6% marktaandeel. Onder anderen Martien Meiland kwam op bezoek bij de heren, maar hij blijft even goed schitteren op Play5 in Chateau Meiland, met 347.786 kijkers en 11.8% marktaandeel als beste resultaat.

Voor het laatste seizoen van De Cooke & Verhulst Show halen Gert en James alles uit de kast en gaan ze elke dag volledig live. De eerste aflevering was alvast een schot in de roos met 480.672 kijkers en 24.4% marktaandeel. 306.812 kijkers zagen dan weer geen roos voor de Nederlandse Sanne vorige week in De Bachelor en dat leverde 19.3% marktaandeel op. Online nestelt De Bachelor zich in de top van best bekeken programma’s, met zo’n 51.000 LF-views per aflevering. Wesley en Pedro mogen fier zijn op de resultaten van hun topsporters, BV’s en van hun eigen programma. Het BV-duel tussen Kamal Kharmach en Dominique Van Malder lokte tot nu toe de meeste kijkers naar De Container Cup: 641.005 kijkers en 20.3% marktaandeel. Julie Vermeire danst zich ondertussen al weken te pletter op TikTok voor Come Dance With Me, dat voor de eerste uitzending kon rekenen op 382.946 kijkers en 21.3% marktaandeel. Vaste waarde Topdokters telt al negen seizoenen en bewijst in april opnieuw zijn kracht. De seizoensopener ging tot 931.211 kijkers en 22.2% marktaandeel.

Café De Mol in de De Konick Stadsbrouwerij, De Cooke & Verhulst Show vanuit De Zuiderkroon, de finale van Big Brother vanuit Amsterdam, Dancing With The Stars in de AED Studio’s in Lint, … de voorbije maanden ging Play4 meer dan ooit live. En daaruit groeide ook de nieuwste Play-zender Play247, die zich ontpopte tot een geduchte, erg concurrentiële tegenstander. Daarop was tot nu toe enkel de livestream van Big Brother op te zien, met succes: Play247 bereikte 655.000 Vlamingen, die minstens 1 minuut aaneensluitend naar de stream keken. Deze trouwe groep kijkers bezorgde Play247 een stabiel marktaandeel van 1,1% op dagbasis (VVA 18-54), dit terwijl de zender exclusief beschikbaar was voor Telenet-klanten. De zender doet daar binnenkort nog een schepje bovenop. Zo zullen vorige seizoenen van De Mol in aanloop naar de finale opnieuw op de zender te zien zijn én kan iedereen het rode loper moment van de finale van De Mol op 8 mei live meemaken van achter zijn, haar of hun scherm.