Dominique Persoone: “Ze weten zo’n programma goed te verkopen”
Af en toe een keertje opdraven in een televisieprogramma, het kan voor geen enkele BV echt veel kwaad. Het is een mooie bijverdienste en ook gewoon goede reclame. Dat ondervond ook Dominique Persoone al.
Door op te draven in verschillende televisieprogramma’s zijn er nu meer en meer mensen die toch eens een kijkje komen nemen in zijn winkel: ‘The Chocolate Line’.
“In ons team noemen ze mij grappend Mickey Mouse. Als ik op zaterdag cacaobonen aan het roosteren ben in de winkel, moet ik om de vijf minuten naar buiten voor een selfie en een handtekening”, lacht Dominique in Humo.
En hoewel Persoone zelf toezegt voor verschillende programma’s, hij moet ook toegeven dat hij af en toe spijt heeft. Zo zou hij nu nooit meer opnieuw toezeggen voor ‘Marble Mania’.
“Vooraf weten de makers zo’n programma echt aan je te verkopen: ‘Dit is knikkeren next level, het heeft gigantisch veel kijkers in Nederland, het is echt iets unieks.’ Dat klinkt niet verkeerd, denk je dan. Maar toen ik in de studio in Hilversum stond tussen die knikkerbanen, dacht ik: what the hell doe ik hier? Maar dan is het te laat natuurlijk.”