.
News Image

Frank Molnar en Nicolas Dickers back in the game

GameNuts vanaf 17 mei op tv!
Frank Molnar en Nicolas Dickers, de bedenkers van onder meer Gunk, GunkTV en het populaire webplatform Gamenuts, hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend met ThinkMedia. Vanaf 17 mei presenteert het duo 52 weken lang op Life!TV een gloednieuw gamesprogramma: Gamenuts. Het wordt volgens de bedenkers het meest innovatieve gamemagazine van de laatste jaren. Frank Molnar en Nicolas Dickers bundelen 10 jaar ervaring en originaliteit in een vernieuwend format dat ook niet-gamers zal bekoren. Frank Molnar: “Dit is voor mij persoonlijk de belangrijkste stap die ik zet sinds 5 jaar. Ik heb hier maanden lang in het geheim en met het strafste team aan gewerkt. Dag en nacht. Dit wordt het beste gamesprogramma ooit, zeker weten! Het is voor mij dan ook een hele eer om dit programma te kunnen koppelen aan de belangrijkste en grootste gamemediagroep van België. Laat er geen twijfel over bestaan: we will kick ass!” Gamenuts zal de weinig inspirerende markt van gamesprogramma’s meteen naar een hoger niveau tillen. Snelle montages en originele invalshoeken vormen de basis voor een interactief tv-programma dat de kijker ruim 30 minuten aan zijn – en ook haar – scherm kluistert. Frank Molnar en Nicolas Dickers zetten twee ‘types’ neer en balanceren met hun eigenzinnige presentatieskills tussen fictie en realiteit. Fun en entertainment zijn de sleutelwoorden. Top Gear voor de gamesmarkt? Dat willen de heren niet gezegd hebben, maar dat er lang en goed is nagedacht over deze comeback op televisie, is een understatement. Met het nieuwe format staan de heren weer in poleposition, een positie waarin zij altijd al het beste van zichzelf hebben kunnen geven. Gamenuts kan dankzij de ondersteuning van ThinkMedia alle ‘in house’ mediaregisters opentrekken. ThinkMedia is uitgever van onder meer P-magazine, Ché, Menzo en het officiële PlayStation-magazine. Gert Van Mol: “Life!tv is de laatste 6 maanden enorm gegroeid door een continue investering in nieuwe partnerships. Ik ben er altijd voorstander van geweest dat er elke dag iets van games op Life!tv terug te vinden moest zijn, omdat het nu eenmaal past in ons blok voor actieve jongeren. Ik ben op zoek gegaan naar een partner die zich kon vinden in ons concept van nieuwe programma-partnerships, waarbij alle kennis, zowel inhoudelijk, commercieel als productioneel, bij 1 partner terug te vinden was. Het is evident dat je dan het pad kruist van Frank Molnar en Nicolas Dickers, de zeer actieve mannen achter GameNuts. Ik heb hen benaderd met de vraag of ze samen met Life!tv het best mogelijke gamesprogramma voor tv ooit te maken. Blijkbaar was dat de juiste vraag want zowel Frank als Nicolas hebben zich volledig op het project gegooid met een passie en een enthousiasme waar we Life!tv graag aan willen verbonden zien.” Het onlineplatform Gamenuts blijft uiteraard bestaan. Samen met en dankzij enkele strategische partners bereikt Gamenuts. de meeste gamers van België. Met de komst van Gamenuts.tv kan dat bereik alleen maar toenemen.