.
News Image

Gert Verhulst en Studio 100 klaar om buitenland te veroveren

En daarvoor moest Gert grote risico’s nemen…

Eén van de projecten waar Gert Verhulst het meest fier op is, zijn de spektakelmusicals van Studio 100. Met musicals als 14-18 en 40-45 is het bedrijf erin geslaagd het brede publiek aan te spreken. En daarvoor moest Gert grote risico’s nemen…

“In die periode reageerden mensen bij het woord musical vaak wat ongemakkelijk”, vertelt Gert Verhulst in De Zondag. “’14-’18 is erin geslaagd om heel wat vooroordelen weg te nemen en een publiek te bereiken dat anders nooit naar musicals ging.” Maar daarvoor nam Studio 100 een enorm risico…

“Als je weet dat er gemiddeld 30 à 40.000 kijkers naar een musical in Vlaanderen komen kijken, weet je dat de organisatie van een musical waarbij je ruim 150.000 bezoekers nodig hebt om break-even te draaien een risico is”, klinkt het nuchter bij de Studio 100-baas.

Maar gelukkig werden de spektakelmusicals van Studio 100 een enorm succes. Vooral op ’40-’45 is Gert Verhulst enorm trots. “Omdat we daar waanzinnige bezoekersaantallen mee gehaald hebben én omdat we daarmee ook de eerste serieuze stap in die wereld in het buitenland zullen zetten.”

Studio 100 zal immers de krachten bundelen met Joop van den Ende en brengt ’40-’45 met hem naar Nederland. Al onthult Gert Verhulst in De Zondag dat hij hoopt dat die samenwerking op lange termijn internationaler zal gaan dan enkel Vlaanderen en Nederland.

Bio van Gert Verhulst

Meer Over:

Gert Verhulst