Goedele komt terug
Amper een half jaar nadat Sanoma Media besloot te stoppen met de publicatie van Goedele slaat Goedele Liekens terug. Vorige week lekte al uit dat Goedele Liekens aan een nieuw tijdschrift aan het werken was maar ze weigerde toen elke vorm van commentaar. Nu doet ze dat dus wel. Liekens gaat samenwerken met uitgeverij Cascade en volgende maand al zou de eerste druk van het nieuwe tijdschrift in de winkel moeten liggen. Een naam is er nog niet maar de seksuologe en presentatrice is volop aan het brainstormen. De kans dat de naam van het tijdschrift Goedele blijft is vrij klein. De uitgeverij en Liekens willen namelijk duidelijk aangeven dat het echt om een nieuw tijdschrift gaat, niet om een doorstart bij een andere uitgeverij. Het blad zou ook vrouwelijker en minder vrank worden lezen we in Het Laatste Nieuws. Liekens vertelt in dezelfde krant dat Goedele het op inhoudelijk vlak en qua verkoop heel goed deed. Iedere keer gingen er tussen de 40.000 en 50.000 exemplaren over de toonbanken. Het enige wat wel een probleem vormde waren de adverteerders. Die zorgen niet voor de inkomsten waarop Sanoma Media hoopte. Na 40 edities van Goedele trokken ze de stekker uit het tijdschrift. Opvallend is dat Goedele Liekens het project voor een groot stuk zelf betaalt. De gewezen Miss België neemt daarmee een groot risico maar ze heeft ook één grote troef in handen vertelt ze in Het Nieuwsblad: Zo kan ik veel meer zelf beslissen.