Ian Thomas: “mijn nieuwe nummers zijn te alternatief voor MNM en Qmusic”
Tien jaar is het ondertussen geleden dat Ian Thomas doorbrak met zijn Justin Bieber-cover ‘Baby’. Ook in deze coronacrisis blijft de zanger gefocust op zijn grote passie: de muziek.
“Ik verdien geld dankzij mijn muziek op Spotify, met af en toe wat tv-opdrachten en als influencer voor merken als Paco Rabanne en G-Star”, vertelt Ian Thomas in Story. Al ging hij ook drie maanden aan de slag in de Tommy Hilfiger-winkel op de Antwerpse Meir. “Ik was het beu om hele dagen in de zetel te hangen, te gamen en jointjes te roken”, aldus de nu 23-jarige Ian Thomas.
Maar ondertussen ligt de focus weer voor de volle honderd procent op de muziek: “En er komen nieuwe songs aan”, belooft Ian Thomas in Story. “Binnenkort wil ik een klein album uitbrengen, maar de focus ligt op online, met Spotify en iTunes”, aldus de zanger.
“Op MNM of Qmusic hoor je mijn nummers niet omdat ze iets alternatiever zijn, maar ze slaan aan in Amerika en in Frankrijk. Elke song wordt tussen de 50.000 en 200.000 keer gestreamd. Daar verdien ik ook geld mee. Ik kies niet de makkelijkste weg, maar ik neem graag wat risico’s”, klinkt het ambitieus bij Ian Thomas in Story.