.
News Image

Ianthe en Saartje Tavernier lanceren webshop Coco D’Anvers met trendy kledij

Zusjes gaan Vlaamse vrouwen trendy kleden.


Gedaan met het eindeloos zoeken naar een gepaste outfit, want dankzij de nieuwe webshop Coco D’Anvers van de zussen Ianthe en Saartje Tavernier wordt dat probleem opgelost. Met trendy, betaalbare mode die je makkelijk combineert met eigen accessoires, gericht op zelfstandige vrouwen, jonge studentes, drukbezette mama’s, huis- en carrièrevrouwen, wil het duo meespelen in de bloeiende onlinemarkt. “Ik ben inderdaad ook een fashionista die het heerlijk vind om de nieuwste modetrends te delen met mijn volgers op Instagram en Facebook. Naast de hartverwarmende reacties, krijg ik vaak de vraag waar ze al die leuke kledij kunnen vinden. In de achtergrond speelde al een tijdje het idee om samen met mijn zus Saartje een eigen webshop uit te rollen: Coco D’Anvers. De naam zegt het: Twee Antwerpse meiden die beiden een beetje crazy in the coconut zijn, maar we doen alles met volle overgave. Vroeger zaten we stiekem in elkaars kleerkast, met kletterende ruzies als gevolg, maar nu we onszelf ‘grown ups’ mogen noemen, kunnen we niet meer zonder elkaar. We speelden al een tijdje met een idee dat door corona versneld wordt uitgerold. Acteren, zingen en presenteren blijft natuurlijk ook heel belangrijk voor mij. Ik hoop dat we dit jaar nog mogen spelen, maar voorlopig is het afwachten hoe alles evolueert, waardoor ik nu extra tijd vrij heb voor dit nieuwe avontuur”, zegt Ianthe Tavernier.



Als we onze gemeenschappelijke passie nu eens delen met een eigen webshop, dat was het idee waar Ianthe en haar zus Saartje al een tijd mee speelden. Saartje, mama van 2 fantastische kiddo’s en met een diploma psychologie op zak, heeft ’s morgens geen tijd om uren voor haar kleerkast te staan. “Dan is het een kunst om op zo’n moment snel het juiste eruit te kiezen”. Een gedachte die Ianthe deelt: “Soms gaat mijn wekker al om 4u00 en moet ik mij in sneltempo klaarmaken voor tv-opnames, repetities of ochtendshows. Op die momenten word ik overvallen door keuzestress, omdat ik niet kan kiezen wat ik moet aantrekken. En ik ben dan al zo’n stresskip. Help! (lacht)”



Nadat ze spreekwoordelijk alle Netflix-series al 5 keer hadden gebingewatcht, bedachten ze het nieuwe online-concept. Ianthe: “Doorheen de tijd ontstond het verhaal en kwamen we erachter hoe tof we het zouden vinden om in één seconde je coolste Coco-outfit uit de kast halen. Een outfit die je makkelijk met eigen accessoires, schoenen en handtassen kan combineren. Coco, want we houden zelf ook van crazy afwisseling en die bieden we aan in de vorm van hippe kledingsets, two-pieces, co-ords, meerdelige setjes,…noem maar op. Als het maar snel en gemakkelijk is, zonder dat je er al teveel moet over nadenken.”



Stoer, comfy, vrouwelijk en trendy zijn de juiste woorden die het Coco D’Anvers-aanbod het best omschrijven. “Voor velen is de dagelijkse zoektocht in de kleerkast naar speciale, draagbare kledij een uitdaging die gepaard gaat met gigantische keuzestress. Met ons unieke, betaalbare aanbod maken we daar komaf mee en willen we ons nu al onderscheiden. Op termijn zou het geweldig zijn mochten we eigen ontwerpen kunnen aanbieden. Dat is nog een droom die we koesteren”, zegt Saartje. Aan ambitie geen gebrek, net zoals de ‘Jonge Wolven’-zussen Joyce en Raissa de Haas, die met hun Double Dutch-drankjes ondertussen de wereld veroveren, wat bij Ianthe kan rekenen op heel wat bewondering. “Respect voor wat zij presteren en hoe zij het ondernemerschap aanpakken. We hebben ondertussen ook al aan den lijve ondervonden dat je moet blijven vechten als je ergens wil geraken. Nooit gedacht dat er zoveel bij komt kijken, maar zoals ze zeggen: ‘Never Give Up’.”



Meer info over Coco D’Anvers vind je op www.cocodanvers.be.


Bio van Ianthe Tavernier

Meer Over:

Ianthe Tavernier