Jacques Vermeire, Bart Peeters en Evi Hanssen in 'Reclame AUB'
De voorbije week bekeken 779.000 mensen (live +5; 32,8% op VVA 18-54) de 2de aflevering van Reclame AUB en op donderdag 12 december 2013 is Nathalie Meskens er… met meer reclame. Soms uit het binnenland, soms uit het buitenland, soms komisch bedoeld, en soms… onbedoeld komisch. Ook deze week wordt het spelletje gespeeld met 3 mensen die zo van reclame houden dat ze de hond loslaten op de postbode wanneer die iets anders durft te brengen dan reclamefolders. Didier Blokland uit Deurne werd niet verleid door bruinen-zonder-zon-commercials maar komt bruin geblakerd terug van op reis. En omdat je nooit genoeg vakantie kan hebben, heeft de online marketeer zijn zinnen gezet op de inzet van vanavond: 7 dagen Zanzibar. Jennifer Gallée uit Oud-Heverlee is een ervaringsdeskundige want zij heeft al eens meegespeeld in een reclamespot. En ja, daar is bewijs van. Vera Vermeulen uit Werchter tenslotte is met pensioen en zou dus moeten teren op een brede kennis die ze door de jaren heen heeft opgebouwd. Als zij de eerste ronde wint, mag ze als eerste een bekende spelpartner kiezen. In de aanbieding op donderdag 12 december 2013: De entertainment vedette is al sinds 1990 een begrip in Vlaanderen. Voor de camera, op de planken of op de dansvloer, hij is gewoon de Max. Jacques Vermeire noemt zichzelf een reclamedeskundige, maar kan hij even goed spots, logo's en jingles raden als smoelen trekken? En voor welke commercial trad hij in het huwelijksbootje met Wendy Van Wanten? Met haar stralend witte glimlach en haar gekleurde lokken die weggelopen lijken te zijn uit een spot, vond je jaar recent terug in een Brugs zwembad. Niet in bikini, en ook niet zonder kleren. Want die laatste stunt deed Evi Hanssen immers een tijd terug al in een reclamespot die weinig om het lijf had. Bart Peeters vult doorgaans paleizen vol leugens, galeizen vol peulen en studio's vol BV's die mekaar spontaan kussen. Maar of hij deze studio met even veel reclamekennis vult, is de vraag. Van wie is de quote "Ik breng je je maandelijkse cadeautje, schat"? Waarvoor maakte Claudine Merckx –vrouw van – reclame? Wat heeft de Mona Lisa met een hamburgertent te maken? "As cool as a tree, as scary as the sea. As hot as fire, cold as ice.": bijna iedereen kent het liedje sinds het werd gebruikt voor een commercial, maar voor welke? In deze aflevering is Nathalie Meskens opnieuw niet uitsluitend achter haar presentatiedesk te vinden, maar trekt ze ook vermomd de markt op om uit te zoeken of mensen zich de dag van vandaag nog zomaar een wondermiddel laten aansmeren dat voor werkelijk àlles goed is. Dat Nathalie heel erg overtuigend kan zijn, blijkt in de derde aflevering van Reclame AUB. Reclame AUB, donderdag 12 december om 20.35 op VTM.