Jeroen Meus heeft fantastisch nieuws voor de fans van Dagelijkse Kost
Wat eten we vandaag? VRT helpt huishoudens binnenkort nog meer met die veelgestelde vraag, door een gloednieuwe en gratis app van Dagelijkse kost te lanceren. Die zal gebruikers door het hele kookproces gidsen met veel aandacht voor inspiratie, gebruiksvriendelijkheid en kookplezier. De app van Dagelijkse kost is vanaf nu gratis te downloaden in alle app stores.
“Wat schaft de pot?” Al voor het veertiende seizoen op rij beantwoordt Jeroen Meus die vraag elke weekavond in Dagelijkse kost op VRT 1, en dat blijft de kijker smaken. Het kookprogramma haalt dagelijks gemiddeld 500.000 kijkers (Live+7, 4+, herhalingen meegeteld). Het succesrecept van Dagelijkse kost? Eenvoudige gerechten en klassiekers met een twist gebracht op een toegankelijke, warme en no-nonsense wijze. Ook online spreekt het grootste videoplatform met recepten van Vlaanderen een enorme community aan. De website met recepten, kooktechnieken en basisbereidingen in tekst en video is goed voor gemiddeld 750.000 surfers per maand. In het najaar en zeker rond de feestdagen zoeken er makkelijk meer dan een miljoen surfers inspiratie, recepten en kooktips op dagelijksekost.vrt.be.
Die website wordt momenteel door 68% van de gebruikers via smartphone of tablet bekeken. Daarom maakt Dagelijkse kost het nog makkelijker om de recepten te raadplegen. Met een gloednieuwe app die voortbouwt op het DNA van Dagelijkse kost: lekkere recepten die je makkelijk zelf thuis kan maken voor het hele gezin. Zo wordt de heerlijke kookinspiratie van Dagelijkse kost op een nieuwe manier naar de Vlaming gebracht.
Met de lancering van een nieuwe kookapp spelen Dagelijkse kost en VRT dus in op het veranderende online mediagebruik van Vlamingen. De app is een logisch gevolg van de grote vraag naar mobielvriendelijke en gepersonaliseerde content met video als belangrijkste pijler. Voor deze app werkt VRT samen met media- en marketinghuis Hotel Hungaria en de jonge start-up Picky, die de technische kant van de app voor zijn rekening neemt. Die samenwerking verliep via VRT Sandbox, een initiatief van VRT dat start-ups screent, coacht, test en financiert.
Lotte Vermeir, netmanager VRT 1: “Wat in 2010 begon als een oprecht en eenvoudig kookprogramma met Jeroen Meus in een huiselijke keuken, groeide uit tot het sterke merk dat Dagelijkse kost anno 2023 is. Dé kookreferentie en vertegenwoordiger van de smaak van Vlaanderen, maar bovenal een merk dat erin slaagt relevant te blijven op zowel televisie als online en in de winkel."