.
News Image

Jupiler 'misbruikt' Sam Bettens in campagne

Meteen kritiek op de sociale media.


Je kan er niet naast kijken, in zowat elke Vlaamse krant staat er maandag een advertentie van een volledige pagina - het mocht dus wat kosten - van Jupiler. Het biermerk pakt uit met een toch wel opvallende campagne rond Sam Bettens.

Hoe is dit toch mogelijk... dit voelt niet als een gewone reclame maar eerder een manier om Sam Bettens belachelijk te maken..., schrijft iemand op Twitter. Die persoon is wel benieuwd hoe Sam Bettens er zelf over denkt want voor hetzelfde geld maken we problemen waar ze niet zijn..., klinkt het.



En die problemen zijn er wel degelijk, verschillende mensen vragen zich op de sociale media af wat Jupiler bezielt om met deze campagne uit te pakken. Eén van hen is Radio 2-presentatrice Cathérine Vandoorne. Echt een reden om nooit nog #Jupiler te drinken. #shameonyou marketeers, schrijft zij op Twitter. Ook Jeroen Wils weet de campagne niet te smaken: Shame on you, marketeers van @Jupiler. #bigfail, reageert hij op Twitter.

Reclamemaker Guillaume Van der Stighelen is van mening dat de campagne er één met ballen is.



Er zijn ook mensen die de campagne fantatisch vinden. Of het tijdperk der bekrompen geesten ...... wat is hier mis mee ???? Niks maar dan ook niks ....alleen de geesten van de mens en de social media daar is grondig wat mis mee, klinkt het bij één van hen.

Sam Bettens heeft zelf nog niet gereageerd, het is in de VS dan ook een gat in de nacht.