.
Charlie - Kenny Van Hole uit Big Brother
vrijdag 26 februari 2021

Kenny uit Big Brother brengt eigen bier uit

Met een knipoog naar zijn held.

Ken jij Kenny uit Big Brother nog? Wij wel en hij kent ons na zo’n 20 jaar ook nog altijd. Kenny is op 2 januari van dit jaar 40 jaar geworden, al die jaren heeft hij ook al een grote fascinatie door het personage Charlie Chaplin.

“Een groot verjaardagsfeest was door Corona helaas niet mogelijk, daarom heb ik mijn zinnen dan maar op iets anders gezet. Ik organiseer graag dingen en als ik iets doe dan ga ik er volledig voor. Hopelijk kunnen we in april de lancering van Charlie officieel vieren dan is het dubbel feest”, lacht Kenny. Maar wat is Charlie nu?
Wel, Charlie is een bier dat Kenny op de markt brengt.

Voor dat feest ben ik volop naar een geschikte locatie aan het zoeken. “Een oudere cinemazaal, industrieel pand/hangaar. Maar met Corona is het nog koffiedik kijken of we iets mogen organiseren en met hoeveel personen. Ik heb vrijdag 16 april 2021 voor ogen omdat dat ook in 1889 de geboortedag was van Chaplin. Over alles is dus nagedacht. Nu hopen dat we tegen dan, ook al is het op kleinere schaal iets mogen organiseren”, knipoogt Kenny.

“Tijdens de eerste lockdown kwam het idee, over een concept dat al 3 jaar op de plank lag. Dus ik had tijd om te denken en me nadien te informeren. Zo kwam het idee om een biertje op de markt te brengen met als naam Charlie! Het idee en concept is door mezelf ontworpen zonder enige kennis of studie van grafische vormgeving en publiciteit. Simpel en strak; de bolhoed en de naam. De bolhoed is een referentie naar het alom gekende personage 'the tramp ' ' de zwerver ' van Charles Chaplin. Die naam gebruiken zou omwille van auteursrechten voor problemen kunnen zorgen maar Charlie, totaal niet. Het is een naam zoals een ander. De bolhoed was trouwens ook niet eigen aan Chaplin. Vroeger werd dat door veel mensen gedragen en nu zie het het soms nog, maar veel minder.”

Niet alleen het bier is van de hand van Kenny, hij heeft voor de Charlie Blond en Charlie Tripel ook een speciaal glas ontworpen: “Het heeft de vorm van een bolhoed. Ja, ik blijf echt wel in het thema. Ik omschrijf het een beetje als de comeback van Charlie maar dan in een andere vorm. Het is ook een personage wat tijdloos is en iedereen kent hem, jong en oud! De slogan is dan ook Charlie, Legends never die!
Mijn vrouw zegt het nog anders, Charlie gaat voor een tweede keer geschiedenis schrijven. Het zou geweldig zijn als we dit bier ook wereldwijd kunnen verspreiden. Het heeft in ieder geval een internationaal quachet.”

Maar Kenny blijft met beide voeten op de grond. Hij laat één en ander wel op zich af komen. Is het bier een megasucces, dan is dat mooi meegenomen. “We starten met de verkoop via de webshop en bij de lokale drankenhandels. Van zodra de horeca terug opent gaan we Charlie daar introduceren. Ik zie Charlie ook niet in elk café of brasserie, want ik wil het toch wat exclusief houden. Iets wat exclusief is, daar gaan mensen naar op zoek. Charlie zal je vooral vinden in zaken met een wat oudere look of vintage touch.

Trek in een biertje? Bestellen kan binnenkort op www.charliebier.be .

Bio van Kenny Van Hole

Meer Over:

Kenny Van Hole