.
News Image

Koen Wauters gaat werken

Koen heeft een nieuwe job.
Koen Wauters, frontman van Clouseau, volgt Jorn Van Besauw op als nieuwe hoofdredacteur van het sport- en lifestyle magazine Menzo. De 44-jarige zanger, presentator en sportman kiest daarmee voor een nieuwe uitdaging in zijn jonge maar bijzonder rijk gevulde carrière. Koen Wauters zal het tweemaandelijkse tijdschrift leiden als hoofdredacteur, waarbij hij de leiding krijgt over het magazine, zowel naar inhoud als redactie. “Ik was altijd al een lezer en grote fan van het magazine Menzo, net omwille van die gezonde mix aan sport en lifestyle. Twee elementen die echt essentieel onderdeel uitmaken van mijn leven of mijn way of life. De hoofdredactie van een bijzonder interessant en zeer stijlvol magazine op mij nemen, lijkt mij een pittige uitdaging. Maar het is wel een leuke opdracht waar ik met enorm veel enthousiasme naar uitkijk.” Jorn Van Besauw, Publishing Manager bij Think Media: “Het is niet de eerste keer dat we aan Koen dachten als potentiële hoofdredacteur. Is het de vorige keren telkens gestopt bij de gedachte, zijn we deze keer met een concreet voorstel naar Koen getrokken. En inderdaad net omwille van een verpersoonlijking van de combinatie waar het magazine voor staat: sport & lifestyle. Ons voorstel – een soort van redactioneel ambassadeurschap – houdt in dat Koen de mogelijkheid krijgt om op langere termijn zelf te bepalen in hoeverre hij het magazine volledig naar zijn hand kan of wil zetten. Koen komt in een goed draaiend redactiegeheel terecht, met genoeg ervaring en ondersteuning van mezelf als publishing manager. Voor Koen is dit een nieuw avontuur, het is niet meer dan logisch dat hij de tijd krijgt om zich in te werken en zelf te bepalen hoe en welke stempel hij op het magazine wil drukken. We zijn verzekerd van zijn engagement en aangenaam verrast van zijn enthousiasme én inbreng tijdens de eerste gezamenlijke redactievergadering. Welke accenten Koen met verloop van tijd ook zou leggen of veranderen, Menzo zal als magazine nooit van insteek veranderen. Ik ben er zelfs bijzonder gerust in: Koen is immers een weerspiegeling van datgene waar het magazine voor staat: sport en lifestyle, en daarmee ook de ideale ambassadeur.”