.
News Image

Lesley-Ann Poppe laatste bv op de cover van Playboy?

Tijdschrift onder druk...
Het tijdschrift Playboy beleefde afgelopen week hoogdagen. Met Lesley-Ann Poppe brak het tijdschrift records. Tenminste, als we de normale oplage van de afgelopen jaren bekijken. In De Standaard van zaterdag lezen we dat de hoogdagen van het tijdschrift voorbij zijn. En dat heeft in grote mate te maken met het internet. Van zodra er ergens ook maar één foto te vinden is, duikt die foto op tientallen websites op en dat effect is niet te stoppen. Volgend jaar bestaat Playboy 60 jaar. In 1953 ging Hugh Hefner met een beperkt budget van start en met Marilyn Monroe had hij meteen een hit te pakken. Playboy groeide uit tot een populair blad dat iedereen officieel kocht voor de interessante artikels en niet voor de foto’s. Nu ja, de realiteit is dat iedereen voor de foto’s ging. Maar door de komst van het internet ging de verkoop bergaf en die trend is niet te stoppen. Met een bekendheid op de cover kon Playboy in het verleden de cijfers opkrikken maar Sanoma Media betaalt in eerste instantie voor de licentie om het tijdschrift op de markt te mogen brengen en moet dan ook nog eens een pak geld neertellen om een bekendheid te strikken. Niemand die durft te vertellen voor hoeveel geld ze uit de kleren gingen maar Ann Van Elsen gaf enkele jaren geleden een deel van de opbrengst aan Music For Life. Dat deel bedroeg 32.000 Euro. En gelijk hebben de bekendheden: ze moeten niet voor niets uit de kleren gaan. In De Standaard vertelt hoofdredacteur Jan Heemskerk dat Playboy niet in de mogelijkheid is om dit maandelijks te doen. Hoewel de verkoopcijfers flink stijgen is het financieel niet te doen om iedere maand zoveel geld aan een bv te geven en bovendien zijn er ook niet zoveel dames die volledig naakt willen gaan. Lesley-Ann Poppe had daar geen probleem mee. Binnen anderhalf jaar vervalt de licentie die Sanoma Media momenteel heeft om Playboy in België en Nederland op de markt te brengen. Na Patricia Paay vorig jaar en Lesley-Ann Poppe dit jaar, is het in 2013 wellicht weer de beurt aan een Nederlandse om uit de kleren te gaan voor Playboy. En als de licentie niet verlengd zou worden, betekent dat meteen dat Lesley-Ann Poppe mogelijk de allerlaatste bv is die de cover van Playboy zal sieren. Eén ding staat vast: het internet heeft Playboy nodig. De bezoekcijfers van heel wat websites gingen de afgelopen week flink de hoogte in, mede door het lekken van de eerste foto’s van de blondine. En ook de site van Playboy zag het aantal bezoekers flink stijgen maar ondertussen lijkt de hype voorbij te zijn.