Lindsay, Lisa del Bo en Sasha brengen popcountry van Dolly Parton uit
“Jolene, blijf van onze mannen!”
Vrijdag verscheen ‘Jolene’, de nieuwe single van Lindsay die ze opnam met Sasha Rosen en Lisa del Bo, en die terug te vinden is op haar recentste, succesvolle duettenalbum ‘Samen’. Met ‘Jolene’ duiken de drie collega-artiesten en vriendinnen in de muziekgeschiedenis van de nog steeds razend populaire Amerikaanse countryzangeres Dolly Parton, die het origineel uitbracht in oktober 1973. Het nummer werd haar 2de Amerikaanse nummer 1-hit én bereikte de 7de positie in de Engelse hitlijsten. “’Jolene’ is een smeekbede van een vrouw die al zingend duidelijk maakt dat die andere met haar poten van zijn lijf moet blijven en hem vooral niet mag afpakken. Ik heb gelezen dat Dolly Parton de inspiratie voor dit autobiografisch nummer haalde, toen ze in de gaten kreeg hoe een roodharige bankbediende stond te flirten met haar man. De naam ‘Jolene’ is verzonnen, die heeft ze geleend van een fan toen die haar om een handtekening vroeg”, zegt Lindsay.
Na de succesvolle duetten met Bart Herman (‘De klok tikt door’) en Lissa Lewis (‘Pak maar m’n hand’), strikte Lindsay de Kempense Sasha Rosen en de Limburgse Lisa del Bo voor een Nederlandstalige trio-versie van ‘Jolene’. “Toen Lindsay het vroeg heb ik geen seconde getwijfeld en meteen ‘ja’ gezegd. Zoveel dames in showbizzland zijn er niet én ik vind Lindsay heel leuk, net als Sasha (lacht), Dus ik was en ben vereerd dat ik erbij mocht zijn!”, zegt een enthousiaste Lisa del Bo.
Ook Sasha Rosen, die normaal het podium deelt met haar man Davy Gilles, is enthousiast over deze samenwerking en erg te spreken over de nieuwe versie van ‘Jolene’: “Ik vind het een heel toffe versie. Het klinkt eigentijds, met een tof gitaartje. In het midden van de song is er een break en dan wordt er opgebouwd naar een hoogtepunt, wat dit liedje bijzonder maakt. Het is een heel mooie versie geworden, waar ik bijzonder trots op ben.”
De Nederlandstalige popcountry versie van ‘Jolene’ is ook terug te vinden op Lindsay’s duettenalbum ‘Samen’.