Luk Alloo bezorgt VTM boete van 25.000 euro
Reportage Luk Alloo kost VTM een pak geld.
Dikke pech voor VTM, de Vlaamse Regulator voor Media (VRM) heeft VTM een boete van maar liefst 25.000 euro opgelegd voor reclame in het VTM-programma Alloo in de nacht. De feiten dateren al van donderdagavond 25 april van dit jaar. Tijdens zijn programma passeerde Luk Alloo een vapershop langs de A12 waar er een feestje was geweest. In het holst van de nacht ging hij samen met zijn ploeg nog even binnen voor een reportage. De 9 minuten durende reportage bevatte volgens de VRM een overvloed aan reclame. Zo werd de merknaam meermaals vermeld en kwam die ook uitvoerig in beeld. Volgens de VRM was er sprake van productplacement, dat mag maar deze mag niet aansporen tot aankoop. Tot overmaat van ramp was de reportage dan ook in overtreding op het tabaksreclameverbod. Beide inbreuken leveren VTM respectievelijk een boete van 15.000 en 10.000 euro op.