Maarten Stevens naar Marmalade
Productiebedrijf Marmalade versterkt zich met Maarten Stevens.
Maarten Stevens gaat binennkort aan de slag bij Marmalade. Stevens is momenteel International Director Content Distribution bij Studio 100. Hij verlaat deze firma na 12 jaar. Hij begon er als Finance Manager maar groeide door op internationaal niveau tot Director Business Development en Director Content Distribution. Bij Marmalade zal hij de functie van CFO en Director Business Development bekleden. Stevens zal in de directie zetelen samen met Creative Director An Rydant en CEO Yoshi Aesaert.
Marmalade trekt dus verder de kaart van groei en ontwikkeling. In België zijn de voorbereidingen bezig voor een tweede langspeelfilm “Allemaal Familie”, het filmdebuut van Dries Vos (Biker Boys, Nieuw Texas, Wat Als?) en is de bouw gestart van het grootste decor ooit voor een nieuwe fictiereeks die later dit jaar in opname gaat. Ook staan er 6 coproducties op stapel en neemt Marmalade de lead in een groot internationaal filmproject. Daarnaast gaan in de Nederlandse vestiging van Marmalade dit jaar nog enkele films in productie.
Oprichter en CEO Yoshi Aesaert werd onlangs nog genomineerd voor “Jonge Oost-Vlaamse ondernemer van het Jaar” door JCI.
Maarten Stevens: “Vanaf de eerste gesprekken had ik de indruk op dezelfde golflengte te zitten als Yoshi. Ik kijk ernaar uit om mee mijn schouders te zetten onder de verdere uitbouw van dit fantastisch jong en dynamisch content bedrijf. De mediasector wordt de dag van vandaag geconfronteerd met vele nieuwe uitdagingen en om dan een ondernemer te ontmoeten die nog ambitieus durft te zijn in zijn groeiplannen gecombineerd met een gevoel voor goede content, maakt mij bijzonder enthousiast om deze nieuwe opportuniteit aan te gaan. Na 12 bijzonder mooie jaren bij Studio 100 is het voor mij nu tijd voor een nieuw hoofdstuk. Ik heb er alvast heel veel goesting in om samen met de Marmalade medewerkers het bedrijf naar een next level te brengen.
Yoshi Aesaert: “Ik ben ontzettend blij met deze nieuwe stap voor ons bedrijf. Het gaat erg goed en vooral erg snel met Marmalade, waardoor ik al een tijd de nood voelde om ons financieel te versterken en ook internationale know how aan boord te halen. Ik ben ervan overtuigd dat Maarten hiervoor de geschikte man is, zowel vanuit zijn ervaring als door zijn persoonlijkheid.
Het is niet evident om als jonge ondernemer het vertrouwen te winnen van iemand met een dergelijk hoog profiel, maar net zoals met voormalig netmanager VTM An Rydant, bleek het pionieren, mijn visie op het medialandschap en mijn strategisch plan hem zodanig te enthousiasmeren dat hij besloot mee zijn schouders onder de verder uitbouw van Marmalade te willen zetten. “