donderdag 1 februari 2018
MEDIALAAN en de Persgroep Publishing smelten samen
Moederbedrijven van VTM en Het Laatste Nieuws worden één bedrijf.
MEDIALAAN (VTM, Qmusic,…) en de Persgroep Publishing (Het Laatste Nieuws, Dag Allemaal,…) smelten samen tot één mediabedrijf. Na de eerdere goedkeuring eind december 2017 door de Belgische Mededingingsautoriteit, is de transactie tot de overdracht van de MEDIALAAN-aandelen van Roularta naar De Persgroep definitief afgerond. De Persgroep, die volledige eigenaar is van de Persgroep Publishing, wordt nu dus ook enige aandeelhouder van MEDIALAAN. De nieuwe organisatie krijgt het komende jaar verder vorm met de bedoeling om dit jaar nog operationeel te zijn.
Christian Van Thillo, CEO De Persgroep: “De uitbreiding van de deelneming in MEDIALAAN is van grote strategische waarde voor onze groep. We hebben nu alle troeven in handen om een multimediale onderneming te bouwen met een getalenteerd team en prachtige merken in televisie, radio, mobile, nieuwsmedia en magazines. We willen onze bestaande media verder versterken en volop inzetten op versnelde digitale groei. Het is een ongemeen boeiend project.”
Christian Van Thillo, CEO De Persgroep: “De uitbreiding van de deelneming in MEDIALAAN is van grote strategische waarde voor onze groep. We hebben nu alle troeven in handen om een multimediale onderneming te bouwen met een getalenteerd team en prachtige merken in televisie, radio, mobile, nieuwsmedia en magazines. We willen onze bestaande media verder versterken en volop inzetten op versnelde digitale groei. Het is een ongemeen boeiend project.”
Het eengemaakte bedrijf beschikt over unieke expertise en de nodige schaal om sterke digitale groei te realiseren. Het zal strategisch aangestuurd worden door een Executive Team dat bestaat uit CEO Peter Bossaert, CFO Nathasja Van Bael, CCO (Chief Content Officer) Erwin Deckers, CMO Dirk Lodewyckx en Managing Director Sales Ben Jansen. Rudy Bertels, COO van het moederbedrijf De Persgroep, zal ook in het Executive Team zetelen. Het Executive Team gaat meteen aan de slag om strategie, organisatie en structuur verder uit te werken.
Peter Bossaert, CEO van de nieuwe onderneming: “Het is fantastisch om een bedrijf te mogen leiden dat zoveel mooie media en zoveel talenten in huis heeft. We kunnen nu digitaal veel sneller gaan groeien, meer investeren in technologie, data en expertise en we willen dat doen met media die het vertrouwen waard zijn van al onze klanten, mediagebruikers en adverteerders. Meer dan ooit zijn kwaliteit en vertrouwen essentieel in alles wat we doen. Daarin willen we onderscheidend zijn. Ik kijk er enorm naar uit om samen met alle collega’s een nieuw verhaal te schrijven.”
De gefuseerde onderneming, die ook een nieuwe naam krijgt, zal 1669 mensen tewerkstellen en een jaarlijkse omzet maken van 625 miljoen euro.