dinsdag 7 mei 2013
MIKA tekent en zingt voor JBC
MIKA, de sympathieke en immer positieve Brits-Libanese zanger die vooral bekend is om zijn wereldhits “Relax, take it easy”, “Big girls, you are beautiful” en “Grace Kelly” brengt samen met de Belgische modeketen JBC een verrassende kledingcollectie uit onder de naam “MIKA for JBC”.
MIKA, de sympathieke en immer positieve Brits-Libanese zanger die vooral bekend is om zijn wereldhits “Relax, take it easy”, “Big girls, you are beautiful” en “Grace Kelly” brengt samen met de Belgische modeketen JBC een verrassende kledingcollectie uit onder de naam “MIKA for JBC”.
Deze exclusieve lijn werd deze avond, 6 mei, voorgesteld tijdens een modeshow, gevolgd door een privé optreden van MIKA voor pers, JBC-medewerkers en JBC-klanten. “Voor mij draait het eerder om stijl dan om fashion. Het is in mijn ogen dan ook moeilijker om er stijlvol uit te zien dan modieus. Of het nu kleren zijn, een albumcover of een tekening, het zijn allemaal dingen waar iemand zijn eigen speciale touch aan geeft. Dat doe ik ook met mijn album covers, posters, sets,…. Kleren ontwerpen was dus een leuke volgende uitdaging”, zegt MIKA. “Het is voor mij de eerste keer dat ik een collectie heb ontworpen. In het begin aarzelde ik een beetje omdat ik niet wist hoe de samenwerking ging verlopen. Gelukkig kreeg ik een getalenteerd team dat meteen wist in welke richting ik wilde uitgaan en hoeveel belang ik hechtte aan details. Je werkt niet vlug samen met teams die zo toegewijd zijn om het helemaal perfect te krijgen”, gaat MIKA verder. “Bij het creëren van de collectie, had ik verschillende dingen in mijn hoofd. Voor de herencollectie heb ik echt aan mijn eigen kleerkast gedacht: ik heb graag gemakkelijke, stijlvolle kledingstukken die je ’s morgens snel kan aantrekken zodat je er toch heel stijlvol uitziet. Voor de dames- en meisjescollectie heb ik mij laten inspireren door mijn jeugd. Ik ben opgegroeid in een gezin met drie zussen en ben dus altijd meegesleurd naar allerlei shopping trips. Bovendien was de insteek om een collectie te ontwerpen dat mensen zouden dragen, los van mijn muziek, en zeker geen klassieke merchandising. We hebben dan ook enkel met mijn initialen gewerkt en verschillende nieuwe logo’s ontworpen zoals bijvoorbeeld het girafje, de grote M met het kroontje, het schild… . Zulke details waren erg belangrijk voor mij. Ik ga heel vereerd zijn als ik iemand zie die mijn kleren draagt op een festival, op een show of gewoonweg in de straat.”