MNM en Radio 2 winnen luisteraars, andere VRT-netten verliezen er
Radio 2 blijft met voorsprong de grootste familie.
De nieuwe Cim-cijfers laten mooie resultaten voor de VRT-zenders optekenen. Elke dag stemmen meer dan 3 miljoen luisteraars af op één van de VRT radiozenders.
Els Van De Sijpe, manager radio: “Dit zijn mooie resultaten, De straffe score van Radio 2 springt in het oog: dagelijks luisteren 1,3 miljoen Vlamingen naar de grootste familiezender. MNM bereikte nog nooit zo veel jongeren, bij luisteraars tussen 12 en 24 is het marktaandeel verder gestegen naar ruim 31 procent. Met een actie als Marathonradio heeft MNM ook echt impact op deze groep. Dat weten we uit onderzoek van onze VRT-studiedienst: Een derde van alle studenten in Vlaanderen voelde zich door MNM echt gesteund door Marathonradio in de blokperiode.”
“Radio 1 en Klara kennen een stabiel marktaandeel. Studio Brussel haalt een marktaandeel van 10,3 procent, bereikt dagelijks bijna 630.000 luisteraars en heeft ook een zeer grote en actieve online community uitgebouwd. Studio Brussel zal in deze veranderende context meer dan ooit z’n rol als muziekgids uitspelen. Als trendsettend merk zal Studio Brussel bovendien z’n aanbod van actualiteit en duiding versterken, zowel op radio als online.”
Toch verliest Studio Brussel 0,9% op het marktaandeel. 10,3% luistert naar Studio Brussel. MNM doet iets beter met 10,6%. Radio 2 steekt er met 31,2% ver bovenuit. Klara weet amper 2,2% van de luisteraars te lokken.