Nathalie Meskens heeft veel geduld: “Dat mag allemaal, maar respectvol”
Jarenlang baatte Nathalie Meskens twee Thaise restaurants uit samen met haar toenmalige partner Jeroen Van Dyck. Toen hun relatie spaak liep, trok Meskens zich terug uit de zaak en zei ze de horeca eventjes vaarwel. Maar een rug toekeren, dat deed ze niet.
En net zoals elke horeca-uitbater kreeg Nathalie ook wel eens te maken met lastige klanten. “Klagen en zagen mag, als men maar respectvol en beleefd blijft. Als iemand zegt dat hij iets niet lekker vindt, dan zal dat zo zijn. Maar dat wil niet zeggen dan iemand anders dat ook niet lekker vindt. Maar als iets niet in orde is, moet je dat als uitbater ook kunnen toegeven en je verantwoordelijkheid nemen”, vertelt Nathalie in Dag Allemaal.
En dat is net wat Nathalie goed kan: Sorry zeggen. “Voor mensen die terecht een klacht hebben, moet je alles doen om een oplossing te zoeken. Mensen geven hun zuurverdiende centen uit, dan is het je plicht om goede service te geven, of je zaak nu luxueus is of low budget.