maandag 9 april 2012
Paaspop 2012 zorgt voor spectaculaire start van Nederlands festivalseizoen
Uitverkocht Paaspop barst opnieuw uit zijn voegen.
Maar liefst 51.000 festivalgangers waren het afgelopen Paasweekend in het Brabantse Schijndel (Nederland) getuige van een spectaculaire opening van het festivalseizoen 2012. Dat zijn er ruim 10.000 meer dan vorig jaar, toen Paaspop voor de eerste maal drie dagen was. Het gevarieerde aanbod van theater, comedy, cabaret en vooral ook de diepgang van de verschillende muziekgenres bedient de Paaspopganger op zijn wenken, zo blijkt. De vrijdag was op voorhand al uitverkocht en de zater- en zondag raakten ondanks de niet al te zomerse temperatuur in de loop van de dag zelf vol.
De organisatie van Paaspop heeft op voorhand dan ook alles uit de kast gehaald om ‘het Brabantse Las Vegas’ met superlatieven te kunnen overladen: groter, drukker, mooier, veelomvattender en vooral een nog spectaculairder decor (met elk van de podia zijn eigen sfeer en karakter) en programma-aanbod: drie dagen, 150 acts en 13 podia. Met nog een aantal fraaie acts te gaan tot 1.00 uur vannacht - o.a. special guest Go Back To The Zoo - kan nu al worden geconcludeerd dat Paaspop 2012 de meest succesvolle editie in zijn 34-jarige bestaan is. Hoogtepunten waren er ook dit jaar weer volop. Zoals bijvoorbeeld de 10.000 luidkeels meezingende fans die op vrijdagavond in de Main Stage ervoor zorgden dat Guus Meeuwis nauwelijks zèlf hoefde te zingen of de drukbezochte uitreiking van 3FM’s Serious Talent Award (met als winnaar publiekslieveling Gers Pardoel).
‘Talk of the Paaspoptown’ was ook dit jaar weer de sfeervolle aankleding van het terrein en van de podia. Zo werd de bezoeker (overigens opvallend veel van buiten de Nederlandse landsgrenzen dit jaar) direct bij binnenkomst al aangenaam verrast met de nieuwe imposante loopbrug die een waardige entree met dito uitzicht tot het terrein verschafte. Niet alleen het Paaspopdorp zelf bood dit jaar weer een aantal nieuwigheden. Ook de camping was weer ruimer van opzet en huisvestte onder meer buffetrestaurant La Place, een supermarkt, een camping/sportwinkel en een door de brandweer gecontroleerd groot kampvuur. Nog meer luxe en comfort dus voor de vele duizenden kampeerders die de voor de tijd van het jaar iets te frisse temperatuur trotseerden.