Pommelien Thijs: “Ik ben er nog niet uit hoe dat moet”
Wie Pommelien Thijs al een beetje kent, weet dat ze haar kledij heel vaak zelf ontwerpt. En daarover zingt ze ook in haar nummer ‘Zilver’. ‘De consument blijft consumeren’. Maar met meer van dat soort dingen op het hoofd van leeftijdsgenoten slaan, heeft volgens de zangeres weinig nut.
“Ik probeer dat nooit te doen. Ik heb zelf ook al meermaals nieuwe kleren gekocht. Daarnaast is het ook zo moeilijk om iets te kopen dat echt verantwoord is. Want alle grote merken zijn zo goed in het verbloemen van hun slecht zijn. Het is vooral ons koopgedrag in het algemeen dat anders moet”, zegt Pommelien in Gazet van Antwerpen.
De zangeres zou het erg leuk vinden mochten mensen steeds meer hun eigen stijl ontwikkelen. Dat zou erg helpen tegen de ruis van die oneindige hoeveelheid producten die naar iedereens hoofd worden gegooid.
“Ik ben er zelf nog niet uit hoe ik dat moet doen. En ik geloof ook echt dat velen het beter zouden willen doen. Als je alleen al eens begint met te kijken: waar is dit kledingstuk gemaakt. Of je favoriete merk intikt op een site voor tweedehands kleren. Elk kledingstuk dat je niet nieuw koopt, is al iets.”