Sarah Puttemans over het harde labeur als influencer
De Bisou Awards vieren jaarlijks de top van de Belgische influencerwereld. Oprichters Hannes Coudenys en Dieter Veulemans ondervinden dat veel mensen nog met hun ogen rollen als ze het woord influencer horen, iets wat ook Sarah Puttemans zo ervaart.
“Ik kijk uit naar de dag dat de mensen inzien dat er veel meer bij het influencerschap komt kijken dan ze denken”, gaat Sarah van start in Humo. “Van een afstand lijkt het misschien alsof mijn job niet meer inhoudt dan af en toe op een leuke plaats poseren voor een paar leuke foto's, maar in werkelijkheid komt er heel wat bij kijken. Ik run eigenlijk een miniproductiehuis. Ik moet voortdurend aan twintig dingen tegelijk denken: outfits, geschikte camera's, locaties, afspraken met fotografen, gedetailleerde briefings van de klant...”
Sarah merkt dan ook op dat het vaak allemaal erg glamoureus lijkt maar dat ze regelmatig collega’s ontmoet die er helemaal kapot uitzien. “En ik snap waarom: als je miljoenen volgers hebt... Ik wil niet weten wat dat mentaal kan teweegbrengen.”