donderdag 3 mei 2012
Uki steeds populairder
Universal Music en Clear Channel vieren tweede verjaardag van Uki
met opvallende digitale stunt in Brussel Zuid.
Uki, het grappige en lieve wezentje uit de gelijknamige televisiereeks voor kinderen van 1 tot 4 jaar, is twee jaar geworden. Om dit te vieren werd Uki in de bloemetjes gezet met een spectaculaire ‘ad-e-motion’ op de 32 digitale schermen in de centrale hal van Brussel Zuid. Deze ‘ad-e-motion’ animatie, een absolute première voor België, loopt nog tot en met 7 mei gesynchroniseerd in full screen op de digitale schermen van Clear Channel.
Voor deze actie werd speciaal een exclusieve animatie ontwikkeld. Het bijzondere aan “ad-e-motion” is immers dat de digitale schermen met elkaar in verbinding staan: een actie die wordt ingezet op één scherm wordt verdergezet op een ketting van andere schermen.
Patrick Busschots, Managing Director van producent en distributeur Universal Music: “Ons kindje Uki werd zopas twee jaar oud en dat wilden we niet onopgemerkt laten voorbij gaan. Toen we hoorden van de “ad-e-motion” schermen van Clear Channel hapten we meteen toe. Het leek ons een tof idee om Brussel Zuid wat op te fleuren met de frisse kleuren van Uki en z’n vriendjes. Op deze manier geven we een extra dimensie aan onze animatiereeks en hopen we ook dat we een glimlach kunnen toveren op de gezichten van de drukbezette reizigers”.
Ann Hoerée, Sales Director Clear Channel Belgium:
“De hoogstaande animatie van Uki is een mooie illustratie van wat er allemaal mogelijk is op onze digitale schermen en demonstreert perfect hoe je de aandacht van de consument op een leuke en creatieve manier kan trekken. De centrale hal in Brussel Zuid is hiervoor de ideale plaats omdat er zeer veel passage is. Bovendien zijn mensen er te voet en zijn ze zeer receptief voor communicatieboodschappen.”