.
News Image

Vrouwenzender TLC komt naar ons land

TLC, de grootste vrouwenzender ter wereld, komt naar Vlaanderen.


Maandag 30 maart om 17.00 uur lanceert Discovery Networks Benelux het internationale vlaggenschip en doet TLC haar intrede in de Vlaamse huiskamers. De entertainmentzender, al in 194 landen en daarmee 399 miljoen huishoudens te ontvangen, wordt onderdeel van het digitale basispakket van Telenet (kanaal 17) en het basisaanbod van Proximus (kanaal 215 in de Entertainment-sectie).



TLC is er voor mensen die midden in het leven staan, met een nadruk op vrouwen tussen 18 en 44 jaar. De zender is een volledig Vlaamse versie met Nederlandstalige promo’s en commercials gericht op de Vlaamse markt. De zender brengt mooie, ontroerende, soms gedurfde en altijd oprechte verhalen over bijzondere en kleurrijke mensen. Een opvallende mix van onbekende subculturen, opvallende families, veeleisende bruiden, extreme koopjesjagers, creatieve meesterbakkers en invloedrijke stylisten. TLC brengt het echte leven, nét even anders bekeken.



Familie, relaties, bijzondere subculturen, trouwen, food, gezondheid, beauty en lifestyle zijn de thema’s die terug te vinden zijn in de programmering van TLC. De zender brengt onder andere internationale successen zoals ‘Cake Boss’, over meesterbakker Buddy Valastro, en ‘Say Yes To The Dress’, over het vinden van de perfecte bruidsjurk met bruidsgoeroe Randy Fenoli. Maar ook ‘Little People, Big World’ over het reilen en zeilen van het kleinste Amerikaanse gezin, ‘Extreme Cheapskates’ waarin te zien is hoe ver mensen gaan om te kunnen besparen en ‘My 600lb Life’ over extreem zwaarlijvige personen die veel gewicht moeten verliezen om hun leven weer terug te krijgen. In ‘Breaking Amish’ besluiten vijf Amish-jongeren hun strenggelovige gemeenschap te verlaten voor een avontuur in New York en in ‘LA Ink’ bewijst Kat von D dat vrouwen niet onder doen voor mannen in de legendarische tatoeagewereld. Allemaal programma’s die aansluiten bij de thema’s die terug te vinden zijn bij TLC en aansluiten bij de interesses van haar doelgroep.



“Vanaf 30 maart heeft bijna elke vrouw in Vlaanderen beschikking over een hoog kwalitatieve entertainment zender met internationale allure. Na Discovery Channel in 2009 lanceren wij nu, met en dankzij Telenet en Proximus, vol trots ons andere vlaggenschip in Vlaanderen. Wederom hebben wij in SBS Belgium een goede commerciele partner gevonden. TLC onderscheidt zich door haar veelzijdigheid en de verrassende twist op alledaagse en niet-alledaagse onderwerpen. Daarin durven wij net iets verder te gaan door verhalen te brengen die vaak onbesproken blijven. Onderzoek, zoals wij ook voor Discovery Channel doen in Vlaanderen, waarbij de kijker centraal staat is cruciaal om de zender zo goed mogelijk te programmeren. De komende tijd gaan wij ons meer verdiepen in de Vlaamse vrouw en dat waar zij behoefte aan heeft als zij televisie kijkt.”