.
News Image

Wij kijken steeds vaker uitgesteld naar tv

En de reclameblokken? Die zijn we beu!


Over amper acht jaar kijken we de helft van de tijd uitgesteld naar televisie, blijkt uit nieuw onderzoek. Die bliksemsnelle groei doet de reclame-inkomsten van de tv-zender smelten als sneeuw voor de zon. Samenwerken is de enige optie die hen rest. 'Het is nu of nooit’, klinkt het in De Morgen. Bijna drie op de vier kijkers (72,9 procent) van De mol bekeken dat programma uitgesteld. Bij Temptation Island was het uitgesteld kijken goed voor 67,3 procent. En ook Blind getrouwd (58,8 procent) en Gevoel voor tumor (52,8 procent) werden door meer dan de helft van de kijkers uitgesteld bekeken. Dat laat zich steeds nadrukkelijker voelen in de reclame-inkomsten van de zenders in kwestie. Kijkers die uitstelgedrag vertonen, spoelen de reclameblokken massaal door. En daar lijkt geen einde aan te komen. Integendeel.