Willy Sommers: “Het betekende de herlancering van mijn carrière”
‘Tien Om Te Zien’ was sinds de zomer van 1989 een van de steunpilaren van VTM. Het programma trok ongelooflijk veel kijkcijfers en het bracht massaal veel volk op de been om een opnam live te kunnen bijwonen.
“Omdat er zoveel volk aanwezig was, werd er zelfs een brug gebouwd over het publiek van het casino, waar wij ons kleedden, tot aan het podium. Wij, de presentatoren en artiesten, konden gewoon nergens over of door omdat er zovéél volk was”, blikt Willy terug in Primo.
De zomer van 1989 was ook meteen de zomer waarin Willy op nummer 1 stond met ‘Als een leeuw in een kooi’. Het nummer werd geschreven door de zoon van zijn manager Roland.
“Het was oorspronkelijk voor de Duitse markt bestemd, maar niemand pikte het op. Michel heeft het tempo dan wat aangepast en het aan mij voorgesteld via zijn vader. En kijk, wat een hit werd het! Wekenlang op nummer één. Een geweldige periode. Het betekende de herlancering van mijn carrière.”