Wie stoot door naar de liveshows in The Voice van Vlaanderen?
De ultieme beslissingsronde is aangebroken in The Voice van Vlaanderen. In de tweede en laatste Cross Battles - nu te bekijken met VTM GO+ en op vrijdag 1 mei bij VTM - barst de strijd los tussen de overgebleven talenten, met een felbegeerde plek in de liveshows als inzet. De spanning is te snijden wanneer de coaches rechtstreeks met elkaar in duel gaan. “Met Liuwa durf ik Joost wel uit te dagen,” klinkt het vastberaden bij Laura Tesoro. Ook aan de overkant is het vertrouwen groot: “Mijn team en ik zijn zeker van onze zaak. Dit is een luxeprobleem”, aldus Joost. Hij gooit Maëlle in de strijd en gaat “fully Eurovisie”.
De pittige Battle tussen Liuwa en Maëlle doet zelfs bij ex-coaches Axelle Red, Natalia, Bent Van Looy, Bart Peeters, Tourist LeMC, Jan Paternoster en Alex Callier de emoties oplaaien. “Fuck it! Echt kloterij man!”, veert die laatste recht wanneer zijn favoriet niet doorstoot… Het mag duidelijk zijn: de keuzes in deze Cross Battle wegen zwaar door.
De laatste Cross Battles gooien alle stijlen en stemmen frontaal tegen elkaar. Met gedurfde keuzes, botsende meningen en performances die niemand onberoerd laten, stijgt de spanning tot een hoogtepunt. De coaches zien namelijk sterke stemmen één na één vertrekken. Want alleen wie écht overtuigt, zet de stap naar de liveshows.
Met deze songs gaan de kandidaten de strijd aan in de laatste Cross Battles
Team Koen
Niels (Venray) zingt Ik Mis Je Zo van Will Tura
Wim (Ham) zingt Street Spirit van Radiohead
3 Of a Kind (Asse) zingt Afterglow van Ed Sheeran
Team Mathieu
Karry (Merksem) zingt Dream On van Aerosmith
Finn (Overmere) zingt Bitter Sweet Symphony van The Verve
Team Joost
Maëlle (Ottenburg) zingt Rise Like A Phoenix van Conchita Wurst
Sea (Grivegnée) zingt We Don’t Have To Take Our Clothes Off van Ella Eyre
Rebecca (Harelbeke) zingt Free Your Mind van En Vogue
Team Laura
Hafsa (Zaventem) zingt Best Days van Alessia Cara
Aicha (Deinze) zingt Ain’t Nobody van Chaka Khan
Liuwa (Koekelberg) zingt La Bohème van Charles Aznavour
Jeremy (Antwerpen) zingt Buwan van juan karlos
Seizoen 31 - week 35
Nieuw gezicht zorgt voor opschudding in Familie
Vanavond schrikt Marcel (Hugo Sigal) zich een ongeluk wanneer er een bekend gezicht de Jan & Alleman binnenstapt. Hij staat oog in oog met Elza - een rol voor rasactrice Camilia Blereau -, de vrouw die hem in het verleden jarenlang stalkte. Na een internering is ze weer op vrije voeten. Is Elza na al die jaren veranderd of is ze teruggekeerd om Marcel opnieuw te terroriseren?
Familie: elke weekdag om 20u00 bij VTM en op VTM GO.
Jos Ghysen zou 100 worden
Radiolegende Jos Ghysen zou vandaag 100 worden, ware het niet dat hij in 2024 op 88-jarige leeftijd overleed.
Jos Ghysen kennen we van het programma 'Te Bed Of Niet Te Bed' waarmee hij de zaterdagochtend jarenlang kleur gaf op Radio 2. Jos was ook bijzonder actief met het schrijven cursiefjes. De man maakte in de jaren 90 de overstap naar VTM waar hij het programma 'Zondag Josdag' presenteerde. In 1999 stopte hij ermee om meer tijd te maken voor zijn familie.
Deze gewezen ‘Familie-‘acteur heeft wat te vieren
Het afscheid van Jan Van den Bosch in ‘Familie’ is nog niet zo heel erg lang geleden.
Hij nam in 2025 afscheid van zijn personage Zjef De Mulder en verliet de reeks.
Al stopte hij niet voor de volle 100%. Hij ging achter de schermen aan het werk en werd lid van het schrijversteam.
Wie wel nog meespeelt is zijn dochter Sam Van den Bosch. Zij duikt nog regelmatig op als Finn.
Jan is vandaag jarig en wordt 42 jaar. Proficiat!
Marco Borsato wint Edison
Marco Borsato wint zijn 14e Edison Award en dat voor de videoclip 'Stem'.
Johan Veugelers opnieuw papa
Accordeonist en zanger Johan Veugelers is voor de tweede keer papa geworden. Zijn partner Anja bevalt van dochter Roxanne.
Belle Perez gaat weer optreden: "Ik ga het proberen liefje ..."
Belle Perez heeft donderdagavond een bericht op haar sociale media gedeeld waarmee zij aankondigt dat zij terug gaat optreden. De afgelopen vier maanden hebben we Belle niet op het podium gezien en daar heeft echt iedereen begrip voor. Het overlijden van haar man Wouter was een zware klap.
"Liefje, de afgelopen maanden waren verschrikkelijk, mijn God wat loop ik verloren zonder jou", schrijft de zangeres in een mooi en aangrijpend bericht op Instagram. "Één flits in je hoofd … en het licht ging uit. Ons afscheid was zo abrupt, zo onwezenlijk. Zelfs in mijn dromen accepteert mijn onderbewustzijn het nog steeds niet dat jij er niet meer bent", gaat Belle verder.
Belle en Wouter, dat was een fantastisch koppel. Nog steeds missen wij hem, wat moet moet het voor haar en haar zoontje dan niet zijn. "We hebben de afgelopen 18 jaar de tijd van ons leven gehad met als kers op de taart Ellía. Wat zal je supertrots op hem zijn, hoe hij dit immense verdriet als 9-jarige draagt, is buitengewoon. Jij bent voor altijd zijn superheld! En we blijven zeepbellen en heliumballonnetjes naar boven sturen met onze verhalen … vooral met de woorden dat we je elke dag verschrikkelijk missen", lezen we verder nog.
"Ik ben mijn beste maatje kwijt en het lijkt alsof ik weer opnieuw moet leren ademen mét de pijn dat je er niet meer bent. Maar meer dan ooit voel ik dat muziek mijn beste therapie is, ik ga op zoek naar een nieuwe versie van mezelf, want jij hebt een stuk van mij meegenomen. Ik ga het proberen liefje ... Je zou niks liever willen", weet Belle met zekerheid.
En ook voor de fans en het publiek heeft Belle een boodschap: "Dankjewel voor jullie onvoorwaardelijke steun langs alle kanten. Namens beide families, Ellía en mezelf. Nog steeds heb ik geen antwoord op de vraag hoe ik me voel dus als je me tegenkomt, geef me je grootste glimlach, zing en dans met me mee en dan vergeten we samen even alles", besluit Belle Perez.
Belle zal vanaf dit weekend weer op het podium staan. "Dit gebeurt in eerste instantie tijdens voornamelijk besloten evenementen, met als doel om richting het zomerseizoen weer volledig professioneel klaar te staan voor haar publiek", laat het management ons nog weten.
Béa Vandendael: “Er wordt veel van hen gevraagd”
Ook dit jaar weer is Béa Vandendael een van de juryleden bij ‘huis Gemaakt’. Zij ziet soms met lede ogen toe hoe de wedstrijd een uitputtingsslag is voor de koppels.
“Er wordt wel veel van hen gevraagd. Zowel op sociaal als op werk- en renovatievlak. Het is niet te onderschatten. Ook relationeel kan dat zwaar zijn”, zegt ze in Primo.
De intensiteit ligt hoog en het is een race tegen de klok om alles tijdig afgewerkt te krijgen. En dan is er ook nog eens de jury die hen komt beoordelen.
“Da's niet altijd evident, hoor. Er staat heel veel op het spel. Je ziet die jonge koppels zo hun best doen. Dus als jury proberen wij hen zo nu en dan ook wel te ondersteunen.”
Het is niet het eerste seizoen dat Béa te zien is als jurylid. Doorheen de jaren is ze wel gegroeid in haar rol als jury.
“Vaak gaat het om kleine details in de afwerking en dan helpt ervaring natuurlijk. Die expertise speelt mee. Maar als alle koppels op een hoog niveau werken, zoals vorig seizoen, wordt het echt moeilijk om knopen door te hakken. En soms heb je wel een favoriet koppel, maar dat mag natuurlijk geen rol spelen.”