.

George Arrendell verlaat 'Zone Stad'

Showbizzsite 2020
Momenteel worden in Antwerpen de 13 nieuwe afleveringen uit het 8ste seizoen van Zone Stad opgenomen. In deze jaargang zal de kijker kennismaken met Kim Hertogs, de nieuwe politiepartner van Guy Van Sande, maar zal hij ook afscheid nemen van George Arrendell. Inderdaad, na 5 seizoenen van Zone Stad heeft George Arrendell besloten om zijn wapen en politiebadge in te leveren zodat hij tijd en ruimte krijgt om nieuwe professionele uitdagingen aan te gaan. Voor de acteur was het geen evidente beslissing. Vooral omdat hij altijd graag heeft samengewerkt met zijn collega-acteurs en met het productieteam van Studio-A, en omdat Zone Stad voor hem een fictie-trip is die telkens weer naar meer smaakt. “In het leven moeten soms moeilijke beslissingen genomen worden, en dit was er voor mij zo eentje. Ik zal Zone Stad zonder meer missen, maar nu is naar mijn gevoel de tijd aangebroken om –met dank voor wat geweest is- nieuwe acteerpaden te gaan bewandelen. Ik ben blij dat ik samen met stuk voor stuk fijne collega’s van zowel voor als achter de schermen, heb kunnen bouwen en meewerken aan een ijzersterke politiereeks met ‘guts’! Het is dan ook met dankbaarheid en een positieve terugblik dat ik mijn wapen en politiebadge inlever”, aldus George Arrendell. Ook het productieteam kijkt terug op een prettige samenwerking. Guy Goedgezelschap, algemeen directeur van Studio-A: “We vinden het spijtig dat George ons gaat verlaten, maar hebben ook veel begrip voor zijn wens om nieuwe horizonten te verkennen. We wensen George veel succes toe in alles wat hij onderneemt en willen hem bedanken voor de opdracht die hij altijd met verve en groot enthousiasme volbracht.” Jimmy N’Tongo, het personage van George Arrendell in Zone Stad, zal in verschillende afleveringen van het 8ste seizoen te zien zijn. Hoe Jimmy uit de politiereeks verdwijnt, blijft voorlopig geheim. Maar de adepten kunnen er op rekenen dat het afscheid niet zonder slag of stoot zal zijn…

Sven Ornelis vertrekt als tweede uit Het Experiment

Sven Ornelis
Showbizzsite 2020

Sven Ornelis mocht donderdagavond eindelijk, na 11 dagen, het Experiment van Q-music verlaten. Hij kon de afgelopen dagen 50 stellingen correct inschatten en heeft daarmee zijn vrijheid terug gewonnen. Hij werd meteen opgepikt met een helikopter en naar de studio in Vilvoorde gebracht. Sinds vorige week maandag zaten Sven Ornelis, Kürt Rogiers en Wine Lauwers afgesloten van de buitenwereld in Het Experiment. Alle informatie kregen ze via Wim Oosterlinck en Anke Buckinx, maar ze wisten nooit of die berichten waar of niet waar waren. Hun opdracht: inschatten of de informatie klopte om zo punten te verzamelen. Wine was de eerste die Het Experiment mocht verlaten. Dat gebeurde afgelopen maandag. Sven en Kürt hadden toen een grote achterstand opgelopen. Vooral Sven stond de hele week argwanend tegenover alle nieuwtjes die Wim en Anke hen doorspeelde, maar slaagde er toch in de 50 punten vandaag te behalen. Na het vertrek van Sven blijft Kürt alleen achter in Het Experiment. Hij heeft momenteel 47 punten. Wanneer hij de 50 zal halen, blijft afwachten. Het Experiment is te volgen op Q-music, maar ook live in beeld via digitale tv van Telenet op kanaal 39, de Q-app en op Q-music.be.

Lana oververmoeid

Showbizzsite 2020
Het lijkt wel de ziekte van de laatste jaren: artiesten die oververmoeid zijn. Van zodra ze succes hebben, proberen de meeste artiesten en hun gevolg de kassa zoveel mogelijk te laten rinkelen door zoveel mogelijk optredens en concerten te geven. Zeker op internationaal vlak is het opvallend dat men te weinig aan lichaam en geest denkt. Lana De Rey is met haar 25 jaar nog jong maar ook al het slachtoffer van oververmoeidheid. De zangeres van onder andere Video Games heeft opnieuw een concert in Japan moeten annuleren. Het is nu al de tweede keer dat ze haar fans in Tokyo moet teleurstellen. Het concert zou normaal in januari plaats vinden maar ook toen al was ze te moe om te zingen.

Kim Clijsters koppig en rancuneus

Showbizzsite 2020

Ze staat bekend als een supersympathieke dame maar in een biografie geschreven door sportjournalist Frank Van Winkel lezen we dat Kim Clijsters heel wat negatieve kantjes heeft. Met Koppig, Keihard, Inhalig bloklettert Tv-Familie deze week hoe de echte Kim is. Op tv komt ze vlot en lief over maar in werkelijkheid zou Kim Clijsters een totaal ander mens zijn. Kim zou met heel wat mensen een slechte band hebben of het met opzet niet meer over hen hebben. Eén van die mensen is nota bene haar eigen moeder die jaren geleden besloot haar gezin te verlaten voor een eigen partner. Ondertussen is er één en ander uitgepraat. Er is geen ruzie en dat is al goed, vertelde Kim een tijdje geleden. Als Kim de eigenschap heeft koppig te zijn, dan zou ze die vooral van haar ondertussen overleden vader hebben. Kim stond jarenlang onder zware druk van haar vader die het in de voetbalwereld ver geschopt had. Lei was ook de man die haar belangen jarenlang behartigde. Voor heel wat persmensen was het moeilijk om een babbel te slaan met Kim zonder dat Lei in de buurt was. Eén van de dieptepunten in de carrière van Kim was het jaar 2004. Dat jaar zou ze voor ons land deelnemen aan de Olympische Spelen maar omdat ze de kledij van haar eigen sponsor niet mocht dragen, besloot Clijsters niet deel te nemen. Ze omschreef het toen als volgt: ik wil eerlijk blijven met de mensen met wie ik een contract heb afgesloten.

Deze week in Dag Allemaal

Dag Allemaal Logo
Showbizzsite 2020

- Debby & Nicolas Hun turbulente mooiste dag Exclusief trouwfeest doet familieruzie ontploffen ’Waarom bijna al hun neven en nichten hun kat hebben gestuurd - Hem ziet u niet in boer zocht vrouw! De waarheid rond de liefdesfiasco’s van boer Tony - Hun verhaal Matthias Schoenaerts en Alexandra Van apart uitgaan tot hand in hand flaneren - De mishandelde vrouw van Mike Verstraeten ’Een miskraam. Van alle miserie?’ - Dag Allemaal + CD: De grootste hits van Will Tura

Nieuw op Blu-ray: Fortress

Showbizzsite 2020

Fortress is een hommage aan de bemanningsleden van de B-17 bommenwerpers. Hun opoffering gaf volgens kenners de doorslag in het behalen van de overwinning op Nazi-Duitsland.

Wanneer de commandant van een B-17 Flying Fortress bommenwerper sneuvelt bij een missie op Sicilië, wordt hij vervangen door de jonge, naïeve pilot Michael. De nieuwe piloot wordt echter niet onmiddelijk aanvaard door de hechte Iers-Amerikaanse bemanning van de bommenwerper. Wanneer hun vliegtuig wordt ingezet voor een zogenaamde “zelfmoordmissie”, waarbij hun kans om levend terugkeren erg klein is, moeten ze een goed team vormen om hun overlevingskansen te vergroten.

The Dubliners brengen tribute aan banjospeler Barney Mckenna

Showbizzsite 2020
De befaamde Ierse folkgroep The Dubliners leed eerder dit jaar een gevoelig verlies door de dood van banjospeler Barney Mckenna. De muzikant overleed vrij onverwacht op 72-jarige leeftijd. Hij werd gezien als een van de meest invloedrijke banjospelers in de Ierse folk en was de laatste van de vier oprichters van The Dubliners die nog in leven was. Zijn plaats is inmiddels ingenomen door Gerry O'Connor, een man die geldt als een belangrijke vernieuwer van het banjospel. O’Connor was lid van de groep Four Men And A Dog en speelt net zo gemakkelijk Amerikaanse bluegrass, Afrikaanse en Aziatische volksmuziek als Ierse folk. Diverse soloplaten onderstrepen z’n kwaliteit. Mensen die hem met the Dubliners aan het werk gehoord hebben, zijn onder de indruk: O’Connor brengt rock and roll in het repertoire van de Ierse folkveteranen. De nieuwe Belgische tournee van the Dubliners krijgt een bijzonder tintje, want hij staat niet alleen in het teken van het 50-jarig bestaan, maar ook van de groepsleden die inmiddels niet meer in leven zijn. Naast McKenna zijn dat Luke Kelly, Ciaran Bourke en Ronnie Drew. John Sheahan, Sean Cannon, Eamonn Campbell, Patsy Watchorn en Gerry O’Connor eren hun overleden vrienden op het podium door middel van een presentatie van bijzondere archieffoto’s, videoclips en oorspronkelijke soundtracks van concerten uit lang vervlogen dagen. Daarnaast zal Sheahan een aantal gedichten voordragen die hij speciaal voor zijn makkers heeft geschreven. Tijdens de nieuwe tournee van the Dubliners worden dus legendarische muzikanten op een bijzondere manier tot leven gebracht’ en dat is een gebeurtenis die geen Dubliners-fan mag missen. The Dubliners bestaan precies een halve eeuw en ter gelegenheid van dat heuglijke feit komt dezer dagen een dvd op de markt met een bijzonder jubileumconcert dat is vastgelegd in de Christ Church Cathedral in hartje Dublin. Daarbij krijgen de muzikanten steun van het uit ruim 20 jonge mensen bestaande Dublin Gospel Choir en leden van the Chieftains. De dvd krijgt door de dood van Barney McKenna een extra lading, want hij is hierop voor het laatst aan het werk te zien. Waar? Wanneer? 29/09/2012 De Warande, Turnhout. 20u15 tickets € 44 - 38 (incl. reservatiekosten) info & verkoop www.warande.be 30/09/2012 Paleis voor Schone Kunsten, Brussel 20u00 tickets € 49 - 44 - 39 - 34 (incl. reservatiekosten) info & verkoop - www.bozar.be | - 02 507 82 00

Het muziekcafé sluit seizoen af

Showbizzsite 2020
Van de allerlaatste uitzending van Het muziekcafé van dit seizoen maken gastheren David Van Ooteghem en Albrecht Wauters een groot feest. Op vrijdag 1 juni trekken ze naar zee. In het nieuwe strandpaviljoen van Knokke-Heist ontvangen ze naar goede gewoonte een aantal Vlaamse topartiesten. Ze bouwen er samen met de aanwezige luisteraars een feestje en sluiten het leukste muziekcafé van Vlaanderen af met een barbecue op het strand. David kijkt bijzonder tevreden terug op het voorbije seizoen: “ Nooit gedacht dat ik elke week tijdens de werkuren met plezier de polonaise zou staan dansen met fans van onze sympathieke Vlaamse artiesten.” Van 18 tot 20 uur ontvangen David Van Ooteghem en DJ Albrecht De Romeo’s, Laura Lynn, Sandrine, Dean, Soulbrothers, Jelle Cleymans en Jonas Van Geel. Sommigen onder hen zijn ondertussen echte stamgasten geworden in Het Muziekcafé van Radio 2 en zijn dan er dan ook graag bij om er vrijdagavond een voorlopig punt achter te zetten: * Sandrine: “ Het muziekacafé is altijd weer een leuk weerzien van fijne collega’s, wat bijpraten en lachen, en ondertussen je passie delen met de luisteraars van Radio 2.” * Soulbrothers: “ Ah, Muziekcafé dat is altijd een feestje bouwen én Soulbrothers, dat is ook altijd feest… marriage in heaven dus!” * De Romeo’s: We zijn heel blij dat we er vrijdag weer bij mogen zijn. Ook tijdens het voorbije seizoen waren we vaak van de partij en telkens je op bezoek mag komen bij David en Albrecht, dan weet je dat het genieten is. Het publiek is altijd in opperbeste stemming, de sfeer zit er altijd in. Kortom het leukste muziekcafé dat je in Vlaanderen kan vinden. De Romeo’s brengen vrijdag ook hun gloednieuwe CD Feesten In Stijl uit. David Van Ooteghem zal aan Gunther Levi, Davy Gilles en Chris Van Tongelen officieel het eerste exemplaar overhandigen van dat nieuwe album. Het Muziekcafé live op vrijdag 1 juni van 18 tot 20 uur vanuit Knokke-Heist.

Straks op één: De Klas van Frieda - Finale

Showbizzsite 2020
De finalisten van De klas van Frieda zijn bekend; op donderdag 31 mei strijden Eén presentatoren Marcel Vanthilt en Michiel Devlieger tegen “langharigen” Gili en Cédric Van Branteghem om de Gouden Frieda. Minister Hilde Crevits hoort de finalisten uit over haar favoriete festival Torhout-Werchter. De rapporten zijn uitgedeeld in De klas van Frieda en de finalisten zijn bekend. In de laatste week kwam geen enkele bank in de buurt van de recordscore van Marcel Vanthilt en Michiel Devlieger: 141 seconden. Dat was de hoogste score in het eindexamen dit seizoen en dus goed voor een ticket voor de finale. De Eén-gezichten hadden het in hun aflevering gehaald van Canvas-gezichten Lieven Van Gils en Lieven Verstraete. Ook Gili en Cédric Van Branteghem verzekerden zich met 138 seconden van een plaatsje in de finale. De twee langharigen hadden in hun eigen aflevering geen probleem met kaalkoppen Axl Peleman en Frank Vander linden. STRIJD OP DE GOUDEN FRIEDA Op donderdag 31 mei treffen de teams Marcel Vanthilt-Michiel Devlieger en Gili-Cédric Van Branteghem elkaar in de finale van De klas van Frieda op Eén, een verbeten strijd om de ondertussen beruchte Gouden Frieda. De vakleraar in de laatste aflevering van dit seizoen is Vlaams minister Hilde Crevits. Zij brengt de klas alles bij over haar favoriete festival Torhout-Werchter. Wie gaat op het einde van de aflevering naar huis met de Gouden Frieda? Schuilt er een mythische kracht in het kapsel van Cédric en Gili? Kan die laatste de vragen voorspellen? Of wint de ervaring het van het enthousiasme? Marcel Vanthilt en Michiel Devlieger hebben samen immers duizenden uren tv op de teller staan en kunnen over ieder onderwerp meepraten. De kijkers zien op het op donderdag 31 mei in de finale van De klas van Frieda op Eén. De Klas van Frieda, vanavond omstreeks 22.05 op één.
Subscribe to