Damso neemt wraak in de hitparade
Nieuw album op 1.
Slechte reclame is ook reclame en daar plukt Damso momenteel de vruchten van. Nadat de voetbalbond en een groot deel van de publieke opinie eerder dit jaar de rapper liet vallen omdat hij een vrouwonvriendelijk WK-nummer had gemaakt, neemt hij deze week wraak . Damso voert met zijn derde en nieuwste album ‘Lithopédion’ de Belgische en Waalse hitlijsten aan. Ook Vlaanderen sluit de koning van de Franstalige Hip-Hop in de armen. Het album debuteert op de 11de plaats in de Vlaamse Ultratop albumlijst. In Frankrijk domineert hij sinds release de Spotify top 20.
Zijn vorige plaat “Ipséité” was een gigantisch succes met meer dan 20.000 verkochte exemplaren (platina) in België en 4 x platina in Frankrijk met meer dan 400.000 verkochte stuks. Vorig jaar betoverde hij het publiek van Couleur Café en Les Ardentes. Vorst Nationaal was volledig uitverkocht met lovende kritieken van 4 sterren. Hij werd dat jaar ook de meest gestreamde artiest in België en ontving daarvoor een Ultratop Streaming Award.