F.C. De Kampioenen hebben pratende bierflesjes
25 jaar F.C. De Kampioenen, dat vieren ze met een nieuwe dagschotel.
De familiale onderneming Brouwerij Martens lanceert samen met Eén en Skyline Entertainment een bier om de release van de Kampioenenfilm ‘Jubilee General’ te vieren. Na 25 jaar F.C. De Kampioenen ligt de Dagschotel vanaf maandag 20 juli eindelijk in de winkel. Een app verheft de innovatieve PET-flesjes bovendien tot interactief verzamelobject voor alle fans.
De ‘Dagschotel’, zoals Xavier steevast zijn pintje bestelt, vertegenwoordigt een uniek concept in bierland. Verschillende nieuwe technieken kruisen elkaar voor het eerst: de app die de personages op de flesjes laat spreken, de botteling in PET-flessen en de bedrukking rechtstreeks op de fles. “De printer die we hiervoor gebruiken is zelfs de enige van de wereld!”, stelt Danny Dresselaerts van Brouwerij Martens.
Op iedere Dagschotel staat een personage van FC De Kampioenen geprint. Dankzij een vernieuwende app, die vanaf maandag 20 juli gratis te downloaden is op www.kampioenenbier.be, komen de Kampioenen op het flesje virtueel tot leven. Xavier, Boma, Carmen en je andere favoriete personages gaan door de innovatieve augmented reality-techniek echt praten en bewegen.
“De Kampioenen spreken je aan via het scherm van je smartphone of tablet”, zegt Dresselaerts over de spraakmakende flesjes. “Wanneer je twee flesjes naast elkaar zet, babbelen de personages zelfs met elkaar. Gedurende de campagne worden voortdurend extra personages toegevoegd, waardoor je steeds nieuwe gesprekjes kan ontdekken.” Zo wordt de Dagschotel een echt collector’s item voor de fans.