.
News Image

Jonge kijkers kijken naar VTM Nieuws

Steeds meer kijkers in de categorie 18 tot 54 jaar lijken te vallen voor het VTM Nieuws.
Op 18 februari dit jaar gooide de nieuwsredactie het over een andere boeg: het decor veranderde, er werd ingezet op live-verslaggeving, er was aandacht voor grote evenementen en er was zelfs een naamsverandering. Cijfers tonen aan dat de vernieuwing zijn vruchten afwerkt. Van 18 februari, de dag van de vernieuwing, tot 15 augustus vorige week lokte het VTM Nieuws 5,2 procent meer kijkers van 18 tot 54 jaar. Bij kijkers tussen 15 en 34 jaar is de stijging voor het VTM Nieuws spectaculair: VTM scoort bij die kijkers bijna een derde beter. Er kijken meer mensen van 15 tot 34 jaar naar hetVTM Nieuws dan naar Het Journaal op Eén. Kris Hoflack, algemeen hoofdrdacteur van de VTM nieuwsdienst, is tevreden, maar nuchter. Hij zegt dat het leuk is dat vernieuwing aanslaat, maar hij hoopt ook op resultaat op langere termijn. “We doen het iets minder goed bij de kijkers die ouder zijn dan 55. Dat is niet fijn, want je wil dat iedereen bij je blijft. Maar het VTM Nieuws staat natuurlijk niet los van VTM zelf, dat al enige tijd een iets jonger publiek aantrekt. De nieuwsdienst van VTM heeft heel hard gewerkt om het VTM Nieuws beter te laten aansluiten bij VTM zelf. De slogan Je beleeft het hier van VTM is perfect toepasbaar op hetVTM Nieuws.”