.
Iedereen K3
maandag 9 november 2015

K3 zoekt K3 best bekeken VTM programma sinds 1995

De definitieve kijkcijfers van K3 zoekt K3 zijn bekend.


De liveshow van K3 Zoekt K3 bereikte vrijdagavond gemiddeld 1,7 miljoen Vlamingen. Goed voor 71,1% marktaandeel op VVA 18-54. Opvallend is ook dat er heel wat jonge mensen naar de finale van K3 Zoekt K3 keken. VTM klokte af op een marktaandeel van 76,4% op VVA 18-44 ofwel meer dan driekwart van de jonge mensen keek naar de show.

De finale piekte naar een hoogtepunt op het einde. 1,9 miljoen mensen keken naar het moment waarop de nieuwe K3’s werden bekendgemaakt (piekcijfer). Dit maakt de aflevering het best bekeken VTM programma van de afgelopen 20 jaar.

Ook op twitter ging het hard: de show was world wide trending (plaats 2) en er werden meer dan 170.000 tweets verstuurd de dag van de finale. Een ongezien record. Ook de dag erna leefde K3 online verder: zaterdag werden 865.000 online video’s bekeken van K3 zoekt K3. Dat zijn meer K3 video’s dan er normaal gezien op een ganse week bekeken worden, vertelt Sara Vercauteren van VTM.