.
News Image

Media Markt Mechelen organiseert Bruulpop

Vier gratis optredens in winkelhart van Mechelen.


Media Markt Mechelen organiseert op zaterdag 3 oktober de tweede editie van Bruulpop. Dit jaarlijkse, gratis muziekfestival vindt plaats in het hartje van de winkelstraat Bruul en verwelkomt zowel jong als oud. De headliner van dit evenement is niemand minder dan Slongs Dievanongs.



Na de succesvolle eerste editie in 2014, transformeert Media Markt Mechelen de winkelstraat Bruul opnieuw om in een groot muziekfeest. Dit jaar pakt de Mechelse winkel trots uit met enkele straffe namen op de affiche.



“Media Markt Mechelen nodigt dikwijls artiesten uit voor een signeersessie of optreden, maar een keer per jaar gooien we alle remmen los met Bruulpop”, vertelt store manager Katia De Meirsman. “Bovendien valt Bruulpop samen met de heropening van de winkelstraat Bruul én ook Media Markt Mechelen zit sinds kort in een nieuw kleedje. Iets wat voor een totaalbeleving zal zorgen in Mechelen op 3 oktober”.



De aftrap van dit festival is voorbehouden aan vers lokaal bloed. KCNJ & Usual zijn twee duo’s die voor de gelegenheid hun krachten bundelen. Beide bands leggen hun singer-songwriterziel bloot met een mix van eigen nummers en covers. Een repertoire dat zeker zal raken en waarmee ze willen doorbreken bij het grote publiek.



Het publiek wordt helemaal opgewarmd door schlagerprinses Elke Taelman. Zij werd tweede in de wedstrijd ‘Let’s Go Lasgo’, waarin men op zoek ging naar een nieuwe frontvrouw voor de groep Lasgo. Tijdens haar optreden zullen enkele nummers uit ‘Hemels’, het nieuwe album van Elke, de revue passeren.



De kans is groot dat er vervolgens een spontane polonaise uitbreekt in de Bruul. Ambiancemaker Steve Tielens zal er persoonlijk op toezien dat geen enkele Mechelaar nog blijft stilstaan en brengt enkele nummers uit zijn nieuwste album, met de toepasselijke naam ‘De Langste Polonaise’.

Slongs Dievanongs brengt Bruulpop ten slotte naar een absoluut hoogtepunt. In het gezelschap van haar backings en huis-dj laat ze het dak van het podium er helemaal afgaan. Drie kwartier lang zullen de hits elkaar opvolgen en stelt ze op die manier haar debuutalbum ‘Goeien Dag’ voor aan het Mechelse publiek.

Na elk optreden volgt een signeersessie en fotomoment voor de fans.