.
News Image

So You Think You Can Dance: nieuw seizoen met nieuwe elementen

Er verandert één en ander bij So You Think You Can Dance.
Goed nieuws voor de dance lovers. Dit najaar keert So You Think You Can Dance met een nieuwe – de vijfde immidels – editie terug bij vtm. Klinkt vertrouwd in de oren, maar toch zal het populaire dansprogramma anders dan anders verlopen. So You Think You Can Dance start nog steeds met de audities voor de jury, dit keer in de Bozar in Brussel en de Amsterdamse Carré. Vanaf nu kunnen de dansers na hun auditie voor de jury echter niet meer naar de choreo gestuurd worden voor een herkansing. Er is dus geen vangnet meer voor de twijfelgevallen, er moet meteen beoordeeld worden of de danser het ver zou kunnen schoppen in het programma. Daarbij wordt nog een andere twist geïntroduceerd: de unanieme jury-vote. Per auditieaflevering krijgt één opvallende, indrukwekkende danser de unanieme jury-vote om meteen door te stoten naar het buitenlandse bootcamp. Dit betekent dat deze kandidaat het eerste bootcamp mag overslaan en direct zijn of haar koffers mag pakken voor New York, het mekka van de dans en tevens het kader voor de laatste en allesbeslissende bootcampronde. Slechts vier dansers krijgen deze unieke kans, aan de jury om er de juiste kandidaten uit te kiezen. Bovendien wordt er ook een nieuw gezicht in de jury verwelkomd. Hiphop-specialist Ish Ait Hamou, al drie seizoenen als choreograaf betrokken bij ‘So You Think You Can Dance’, neemt samen met Dan Karaty, Jan Kooijman en Euvgenia Parakhina plaats achter de jurydesk. Ish is zeer enthousiast over zijn nieuwe uitdaging. “Ik kijk er erg naar uit. Ik vind het geweldig om nu als jurylid aan het programma verbonden te zijn. Bij het grote publiek en ook bij sommige dansers bestaat een bepaald beeld over wat hiphop inhoudt. Ik kan niet wachten om dat recht te zetten. Het belangrijkste is natuurlijk dat ik als nieuw jurylid wil bijdragen tot het vinden van onze beste danser. Ik hoop dat mijn mening en visie op een positieve manier kunnen beïnvloeden, bij zowel de deelnemers als de dansers thuis.”