.
News Image

Succesvolle MojoMediacampagne voor Mucovereniging i.s.m. tal van BV's

Een campagne die het brede publiek over mucoviscidose informeerde door mensen met de ziekte zelf in te zetten, dat is de succesformule van MojoMedia voor de Mucovereniging.

De mucocampagne had een grote weerklank en is een sterke positieve steun voor mensen met muco. Enkele van de acties zijn nu in video te bekijken.

"Beperkte adem, onbeperkt talent" was de slagzin waarmee vele personen met muco hun talenten toonden. Vaak waren ze niet op de hoogte en werden ze verrast door bekende personen. Samen bewezen ze tot wat zij ondanks de ziekte in staat zijn. Deze acties zorgden zowel in Vlaanderen als Wallonië voor veel media-aandacht. Radiospots, posters en een doorgedreven online storytelling verruimden het bereik en de informatieverspreiding.
Naast de vele acties vormde een opzienbarend verhaal een rode draad. Vier meisjes met muco gingen de uitdaging aan om een song met Scala & Kolacny Brothers mee te zingen, een succesvolle challenge die door vele media werd opgepikt.

Deze campagne was een initiatief van de Belgische Mucovereniging om o.a. via acties met mucopatiënten meer bekendheid te geven aan deze nog te weinig gekende ziekte. "We toonden met deze nationale campagne aan dat ondanks de intensieve en tijdrovende verzorging, deze patiënten niet alleen vechters zijn, maar vooral ook mensen met passies en talenten. Hun ingesteldheid is een inspiratie voor ons allemaal." zegt Tim Bernaers van de mucovereniging. "Maar nog belangrijker is dat we deze campagne met mensen met muco gevoerd hebben. Zij waren en zijn onze beste woordvoerders!"

Meer nog dan een informatiecampagne, leverde deze aanpak een grote steun aan personen met muco. Velen beleefden onvergetelijke momenten, andere konden online en via de vele media meeleven met wat er gebeurde en daar energie uit putten om zelf hun passies en talenten te ontwikkelen. Voor en tijdens de campagne werd voornamelijk via de Facebook pagina intensief met en tussen mensen met muco gecommuniceerd. Dit resulteerde tijdens de mucoweek in een verhoging van het bereik met 555%. MojoMedia bedacht en realiseerde de volledige nationale campagne.

Het verhaal van de 4 meisjes met Scala & Kolacny Brothers is binnenkort in een docu beschikbaar. Een preview staat op Youtube.


Speciale dank gaat uit naar alle inspirerende mensen met muco en aan de vele bekende Belgen en Belgische ondernemingen die geholpen hebben: Stijn en Steven Kolacny met Scala & Kolacny Brothers, Ketnet, Wouter Bruyns, Wim Oosterlinck, Karolien Debecker, Freddy de Kerpel, de Hippodrome de Wallonie, Clouseau, Noémie Happart, Pol Goossen, Bart Van Avermaet, Lieven Van Gils, Bilal Laggoune, Clément Desalle en vele motorrijders, de Red Lions, Renato Bennardo, Sabum Virginia, Pablo, Johan Segers, Laurent Costantiello met Lionel Bosco en alle spelers en management van Liège Basket, De Panne Beachendurance, Zulte-Waregem, Zingelong, en vele anderen die aan deze fantastische campagne hebben meegewerkt!

www.muco.be

(Lente T.)