.
News Image

Vlaanderen én Nederland gaan plat voor Joyce uit "Komen Eten"

Geen twijfel mogelijk: de prijs voor het meest hilarische tv-optreden van het jaar gaat naar "Komen Eten" kandidate Joyce. Op HLN.be breekt ze alvast alle records. Meer dan 700.000 lezers hebben al van haar koffiezetkunsten gesmuld, een ab-so-luut record! Het fragment waarin de blondine een hulplijn belt om uit te vogelen hoe je koffie maakt, deed Vlaanderen bulderen van het lachen. In geen tijd groeide de "blonde koffie" uit tot een ­hype. Gelukkig kan Joyce er zelf om lachen en mochten zowat alle Vlaamse media zelfs bij haar "op de koffie."

"Toen ik mezelf bezig zag, dacht ik: alléééz. Maar dit is zelfs niet mijn domste stoot." En hoewel ze het luchtig opneemt, is Joyce toch geschrokken van de gigantische stroom reacties die haar blunder uitlokt.


"Het is ongelooflijk", zucht ze. "Ik ben al om acht uur uit mijn bed gebeld en de telefoon heeft niet meer stilgestaan. Op Facebook had ik om 1 uur vanmiddag al bijna 400 berichten, vooral van vrienden die het fragment deelden en erop reageerden. Geen beledigende reacties, gelukkig. Daarna ben ik gestopt met tellen, maar ik schat het nu op enkele duizenden."


"Ah ja, nu zal ik nooit meer vergeten hoe je koffie zet", grapt ze in Gazet Van Antwerpen. "Ik was best nerveus. Dat oude koffiezetapparaat had ik nog nooit gebruikt. Als ik 's morgens opsta, dan heeft mijn moeder de koffie al klaarstaan, en dat is het enige moment op de dag dat ik koffie drink."


Hoewel Joyce haar plotse bekendheid zelf luchtig opvat, is niet iedereen in haar familie even gelukkig. "Mijn ouders lagen onder tafel van het lachen toen ze de beelden zagen, maar mijn bomma was kwaad", zegt ze in Het Nieuwsblad. "Kwaad omdat ik mezelf voor heel Vlaanderen belachelijk heb gemaakt. Ach ja, dat is nu eenmaal een andere generatie", besluit ze.


En ondertussen hebben ook onze noorderburen Joyce ontdekt. Het hilarische fragment haalde gisteren "De Wereld Draait Door" en op Nederlandse websites begint Joyce stilaan ook aan een heuse veroveringstocht. Waar wachten de Engelstalige media nog op?