.

Kamal Kharmach: “Dokters raden me aan om met pensioen te gaan”

Kamal Kharmach
Showbizzsite 2020

Van televisie maken tot op de planken staan en zelfs lesgeven. Kamal Kharmach heeft het druk – en niet alleen op professioneel vlak. Binnenkort wordt hij immers ook voor de derde keer papa. En die combinatie begint stilaan door te wegen.

“Mijn vrouw en ik zijn altijd uitgeput en moe”, vertelt Kamal in een interview met het tijdschrift Story. De comedian wordt zoals gezegd binnenkort voor de derde keer vader, van een dochtertje. Dat het nog pittig belooft te worden, is dus zeker.

De kinderen worden ‘s nachts soms wakker en dan sta ik altijd op. Daar moet ik toch altijd wat van recupereren. Misschien moet ik toch wel een job of twee minder doen. Mijn psycholoog zegt vaak: ‘Kamal, je mag niet in de val trappen om heel de tijd dingen te doen om toch maar bezig te zijn.’”

De stand up-comedian liet recent ook z’n bloed onderzoeken, en de resultaten daarvan waren naar eigen zeggen niet goed. “Ik heb te veel stresshormonen, waardoor ik de bloedwaarden van een 80-jarige heb”, zegt Kamal.

“Bovendien ben ik opnieuw tien kilo verdikt. Dat is veel, maar doenbaar. Alleen slaap ik weinig en zijn mijn ruggenwervels afgeplat omdat ik ooit 220 kilo woog.”

“Volgens mijn dokters pleeg ik roofbouw op mijn lichaam. Ze hebben me geadviseerd om met pensioen te gaan zodat ik voor mezelf kan zorgen. Alleen doe ik mijn werk nog te graag”, klinkt het.

Toch bevordert zijn job geen gezonde levensstijl. “Als ik aan het toeren ben, zit ik bijna elke dag op restaurant garnaalkroketten te eten”, erkent Kamal. “Ja, zo vliegen de kilo’s erbij en zit ik weer slechter in mijn vel.

Dan weegt het schuldgevoel tegenover mijn kinderen nog zwaarder. Tijdens het spelen moet ik dan echt mijn rugpijn verbijten, want ik wil geen oude knar zijn.”

“Daarom vraag ik me vaak af: moet ik nog zoveel werken? Misschien moet ik stoppen met tv of een sabbatjaar inlassen. Ik moet gewoon meer aan mezelf beginnen te denken”, klinkt het.

“Want ik zou het welspijtig vinden als mijn kinderen geen papa meer hebben omdat hij altijd bezig was met de problemen van anderen op te lossen”, besluit Kamal Kharmach.

Don't share to Facebook
Off
Push Message
Off

Vicky Versavel (Brenda) blikt terug op Familie

Vicky Versavel
Showbizzsite 2020

Vijftien jaar nadat ze gedwongen afscheid nam van ‘Familie’ kijkt Vicky Versavel met warmte en wat heimwee terug op haar tijd als Brenda Vermeir in de VTM-soap.

Het was destijds nochtans niet Vicky’s eerste ambitie om actrice te worden. Na haar studies drama stuurde ze productiehuizen een sollicitatiebrief in de hoop presentatrice te worden, zo vertelt ze aan het weekblad Primo.

“Dat wilde ik echt doen”, zegt Vicky. “Op een dag kreeg ik echter de kans een hotelreceptioniste te vertolken in ‘Familie’. Dat was maar één scène, maar achteraf bleek het de ultieme screentest te zijn”, herinnert ze zich.

“Nadien kreeg ik te horen dat ze mij wilden voor de rol van Brenda. Het werd één van de mooiste periodes uit mijn leven”, blikt ze terug op die jaren.

“Er werd vaak gelachen op de set, ik leerde veel mensen kennen en bouwde vriendschappen op. We deelden lief en leed en de banden die we hadden, voelden hecht aan”, meent ze.

Het tijdschrift is echter ook benieuwd naar wat Vicky zich bijna drie decennia later nog herinnert over haar eerste draaidag: “Ik keek weinig tv en was al zeker geen soapliefhebber”, steekt ze van wal. “Toen ik op de set aankwam, stelde iedereen zich voor.”

“Ik vroeg Dieter Troubleyn, die toen Henk speelde, welke rol hij speelde en sommigen waren in shock dat ik dat durfde te vragen”, lacht Vicky Versavel. “Gelukkig nam hij het me niet kwalijk.”

“Op de eerste dag had ik een scène met Bieke Ilegems en Veerle Dejonghe, die de personages Babette en Noortje speelden”, vult ze aan.

“Ik voelde best veel stress, maar werd goed opgevangen door de regisseurs en collega's. Er wordt vaak gezegd dat de tv-wereld hard is, maar in die periode bij ‘Familie’ heb ik dat niet zo ervaren. Het voelde als een warm nest waarin ik rustig kon groeien”, besluit de gewezen soapactrice.

Don't share to Facebook
Off
Push Message
Off

Viktor Verhulst geraakt door verhaal van Silvie in Brieven Aan Samson

Viktor Verhulst
Showbizzsite 2020

In de tweede aflevering van Brieven aan Samson doorkruist Viktor Verhulst opnieuw het land op zoek naar de gezichten achter decennia oude brieven. De reis start in Mol, waar Viktor een foto van Hans Wouters probeert te bezorgen aan de rechtmatige eigenaar. Een zoektocht die moeilijker verloopt dan gehoopt.  Ook Kenny De Ketele, ex-wereldkampioen baanwielrennen, blijkt jaren geleden een mop naar zijn favoriete tv-duo te hebben gestuurd. 
 
Viktor gaat in de Westhoek op bezoek bij Silvie Blomme. Als zesjarig meisje schreef haar mama een liefdesbrief voor haar naar Samson en Gert. Het bezoek van de Burgemeester aan haar school staat nog in haar geheugen gegrift, maar haar verhaal 30 jaar later raakt Viktor diep. In slechts drie jaar tijd verloor Silvie haar volledige gezin. Haar broer verongelukte in 2001, gevolgd door het overlijden van beide ouders in 2004. "Plots ga je van een gezin van vier naar: ik ben hier nog helemaal alleen," vertelt Silvie openhartig. 
 
Viktor keert vervolgens terug naar zijn eigen thuisstad voor een wel heel bijzondere brief uit 1992. De envelop bevat een brief in braille, waarvoor Viktor een hulplijn moet inschakelen om de boodschap te ontcijferen. De brief brengt hem naar Ellen Kil. Ze deelt haar ervaring over Samson en Gert ondanks haar visuele beperking. "Mijn gedichtje was het allereerste ooit, dat was een hele eer," vertelt Ellen.
 
Brieven Aan Samson, woensdag 22 april om 21u15 op Play.

Don't share to Facebook
Off
Push Message
Off

Hier was Louis Talpe de afgelopen weken mee bezig

Louis Talpe
Showbizzsite 2020

Het zijn drukke dagen geweest voor Louis Talpe. De voorbije weken heeft hij veel tijd doorgebracht op de set.

Samen met onder andere Geert Van Rampelberg en Matteo Simoni zal hij te zien zijn in de nieuwe reeks ‘Hunters’.

Hij is alvast heel erg enthousiast over de reeks en bedankt op Instagram enkele mensen die dit project hebben mogelijk gemaakt.

De reeks is een samenwerking met de RTBF en gaat over een speciale interventie-eenheid die kampt met terreurdreiging. Het is gebaseerd op het boek ‘Terroristenjager – In het hart van de speciale eenheid’.

Wanneer de reeks op televisie te zien zal zijn, is niet geweten. Maar dat zal vermoedelijk ten vroegste dit najaar zijn.

Don't share to Facebook
Off
Push Message
Off

Welke zanger heeft vandaag iets te vieren?

Ozark Henry
Showbizzsite 2020

Hiep Hoera voor Piet Godaert, ook wel beter bekend als Ozark Henry.

De zanger is vandaag jarig en wordt 56 jaar vandaag.

Met Ozark Henry kent Piet veel succes in Vlaanderen en heeft hij al enkele succesvolle singles afgeleverd.

Zo ken je hem misschien van ‘This One’s For You’ en de gigantische hit ‘I’m Your Sacrifice’.

Een nummer waarbij zangeres Amaryllis Uitterlinden ook deel uitmaakte van de groep en waarmee ze in 2013 de Radio 2 Zomerhit wonnen.

Gelukkige verjaardag Piet!

Don't share to Facebook
Off
Push Message
Off

Meau sluit jaar af in Antwerpen

Meau
Showbizzsite 2020

De liefde wordt wel eens onderschat, maar de Nederlandse zangeres Meau zeker niet! Na een indrukwekkende show in de Lotto Arena in november 2025 en een aaneensluitende uitverkochte voorjaarsrun langs negentien zalen, keert Meau in het najaar van 2026 terug naar de theaters. Op woensdag 16 december 2026 strijkt de bekroonde singer-songwriter neer in Arenberg in Antwerpen voor een exclusieve en intieme herneming van haar succesvolle tour 'Liefde Onderschat'. 

Meau (Hewitt) heeft op korte tijd een unieke plek veroverd in het muzieklandschap. De Nederlandse zangeres, singer-songwriter en producer staat bekend om haar eerlijke indiepop: gevoelige, dromerige songs die tegelijkertijd catchy en dansbaar zijn. Sinds haar doorbraak met de monsterhit "Dat Heb Jij Gedaan" is het hard gegaan voor de alumna van de Herman Brood Academie. Haar debuutalbum '22' werd bekroond met een Edison en haar samenwerking met Pommelien Thijs voor de hit "Het Midden" kampeerde wekenlang bovenaan de Vlaamse hitlijsten. Meau bewijst dat popmuziek veel diepgang heeft. Met de single "Stukje Van Mij", over de gevaren van online shaming, wist ze zelfs een maatschappelijk debat aan te wakkeren. In het najaar van 2025 stond ze nog in de Lotto Arena, maar nu gaat ze voor een reeks intieme shows. Tijdens de 'Liefde Onderschat' theatertour neemt Meau het publiek mee op een muzikale reis door de complexiteit van liefdesrelaties. Met haar oprechte en eerlijke lyrics toont ze zowel de mooie kanten van de liefde als de twijfels en keerzijden ervan. Geniet van een kwetsbare en pure theaterervaring waarin Meau, samen met haar liveband, haar hart openstelt. Wees erbij op 16 december in Arenberg!
 
Tickets zijn beschikbaar vanaf donderdag 30 april om 10u via livenation.be en arenberg.be en kosten €45,50 - €41,50 (inclusief servicekosten).
 

Don't share to Facebook
Off
Push Message
Off

Jacques Vermeire blijft eeuwig optimistisch

Jacques Vermeire en Axel Daeseleire
Showbizzsite 2020

In het vierde seizoen van ‘Eenmaal Andermaal’ op VTM schuimen Jacques Vermeire en Axel Daeseleire weer vintage- en brocantemarkten in binnen- en buitenland af op zoek naar verborgen parels die op een veiling de grootste winst kunnen opleveren voor het goede doel.

Ze worden hierbij opnieuw bijgestaan door bekende Vlamingen. Onder hen ook Ruben Van Gucht, die door Jacques mee op sleeptouw werd genomen.

Het magazine Primo vraagt zich af hoe het voor de komiek was om met Ruben op stap te gaan: “Goed. Het was plezant”, antwoordt Jacques. En dat is best een opvallend antwoord, aangezien beide heren een tijdje met elkaar in onmin leefden.

De twee toerden in het verleden met een theatershow door Vlaanderen, kregen daarbij een geschil over geld en dat mondde zelfs uit in een rechtszaak. Uiteindelijk werd Jacques eind 2020 door de rechtbank in het gelijk gesteld.

“We hebben een oorlog uitgevochten, Ruben en ik”, beaamt de komiek tegenover het blad. “Maar we zijn eruit geraakt. Zo ben ik eigenlijk al heel mijn leven: grijs. Niets is bij mij zwart of wit. Ik probeer met niemand boel te hebben”, meent Jacques, die zichzelf een optimist noemt.

Maar hoe moeilijk is het vandaag om optimistisch te zijn? “Er zijn altijd oorlogen en crisissen geweest”, windt Jacques Vermeire er geen doekjes om.

“Wist je dat mijn vader tijdens de oorlog drie jaar in een werkkamp is moeten gaan werken? Hij heeft daar nooit over geklaagd. We gingen toen ik klein was zelfs op vakantie naar Duitsland”, weet hij nog.

“Je moet de dingen kunnen plaatsen en soms ook vergeten. Binnen tien jaar praten we misschien niet meer over wat er vandaag in de wereld gebeurt. Ik hoop alleszins dat de Rus en de Amerikaan weer onze vrienden worden”, besluit de komiek.

Don't share to Facebook
Off
Push Message
Off

Q-Beach House nog jarenlang elke zomer in Oostende

Q-Beachhouse
Showbizzsite 2020

Het Q-Beach House komt ook deze zomer terug naar Oostende. Het College van Burgemeester en Schepenen gaf maandag in haar zitting groen licht voor de toewijzing van de concessie aan DPG Media, dat het populaire concept de komende jaren zal uitbaten.

Het Q-Beach House wordt opnieuw de zomerse hotspot op het strand, met een combinatie van een beachbar, live radio-uitzendingen van Qmusic en een gevarieerd programma met DJ-sets, publieksactiviteiten en live-concerten. De radiostudio zal centraal staan en toegankelijk zijn voor bezoekers, die zo de uitzendingen van dichtbij kunnen beleven.

Niko Geldhof, schepen van Evenementen en Toerisme: "Q-Beach House was ooit al één van de eerste beachbars aan de Belgische kust, in Oostende. De aanwezigheid van Qmusic op het strand zet gedurende de hele zomer de spotlight op onze stad en haar zomeraanbod. Dit in combinatie met evenementen als de gekende Sunset-concerten geven een enorme impuls aan onze toeristische sector."

Met dit initiatief bevestigt Stad Oostende haar positie als zomerstad aan zee. Het concept mikt op een breed publiek en zet in op beleving, ontmoeting en toeristische aantrekkingskracht, met ook aandacht voor lokale partners en ondernemers.

Michael Dujardin, Channel Director Qmusic: "Oostende is onze tweede thuis. Het hele Qmusic-team is dan ook bijzonder blij dat we ook de komende jaren het vertrouwen krijgen van de stad om het Q-Beach House te openen op onze vaste plek tussen het Kursaal en de Koninklijke Gaanderijen. De voorbije jaren mochten we telkens meer dan 350.000 bezoekers verwelkomen op ons stukje strand en dat is echt uniek aan de Belgische kust. Naast live radio, heerlijke drankjes en hapjes en veel live muziek, zetten we dit jaar nog sterker in op beleving, met meer activiteiten dan ooit zodat er de hele dag door iets te beleven valt. "

De concessie wordt toegekend voor een periode van zes jaar. Elke zomer zal het Q-Beach House gedurende maximaal 120 dagen uitgebaat worden, met gegarandeerde aanwezigheid tijdens juli en augustus.

Don't share to Facebook
Off
Push Message
Off

Zo bracht Maksim koningsdag door

Maksim Stojanac in Special Forces
Showbizzsite 2020

Koningsdag is het hoogtepunt van het jaar voor de Nederlandse bevolking. De verjaardag van koning Willem-Alexander wordt gevierd en mensen komen massaal op straat om mee te vieren.

Er is heel wat te doen in Nederland van activiteiten, waaronder rommelmarktjes en vooral heel veel optredens.

Zowat elke Nederlandse artiest staat wel ergens in Nederland op een podium, of zelfs meerdere keren.

Maar ook onze Vlaamse artiesten vinden hun weg naar Koningsdag. Zo zakte Maksim af naar Nederland om samen met onze noorderburen deze heugelijke feestdag te vieren.

Samen met de Nederlandse zangeres Babet en de Nederlandse Hannah Mae mocht hij optreden op de concerten die Radio 538 had georganiseerd.

En backstage liep hij nog een bekende Vlaming tegen het lijf. Ook Metejoor mocht er onder meer met Flemming de boel op zijn kop komen zetten.

Don't share to Facebook
Off
Push Message
Off
Subscribe to