Studio Brussel haalt hoogste bereik ooit
Ruim 3,1 miljoen Vlamingen luisteren dagelijks naar één van de VRT radio’s
Ruim 4,4 miljoen Vlamingen (meer dan 80%) luisteren dagelijks naar de radio. Dat is het hoogste cijfer in bijna 10 jaar. Dat blijkt uit de nieuwe cijfers voor de radiomarkt die het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) vandaag bekend heeft gemaakt. Dit toont aan dat het medium radio sterk blijft in het veranderende medialandschap. De VRT-radionetten deden het heel goed: ruim 3,1 miljoen Vlamingen luisteren dagelijks naar één van de VRT-Radio's. Studio Brussel haalt de beste cijfers ooit.
Met een dagbereik van ruim 3,1 miljoen Vlamingen haalt VRT Radio de beste score sinds eind 2008.
Els Van de Sijpe, VRT-radiomanager: We zijn zeer tevreden dat de luisteraars massaal naar onze VRT radiozenders luisteren. Radio begeleidt mensen echt door hun dag. Radio dringt zich niet op, maar is er gewoon. Het is een belangrijke compagnon en houvast in soms woelige en onzekere tijden. Dat merken we ook aan de massale reacties van luisteraars. Signaleren, en zeker ook meevoelen en meeleven, dat is de kracht. Via een unieke mix van informatie, muziek en sterke presentatoren die de polsslag van de samenleving voelen.
Dat de jongeren hun weg vinden naar VRT-Radio blijkt uit de mooie stijgingen bij MNM en Studio Brussel in vergelijking met een jaar geleden. Initiatieven van de afgelopen maanden zoals het Arbeidsbureau en de aanloop naar De Strafste School bij MNM hebben daar zeker toe bijgedragen. Studio Brussel groeit nog verder door en haalt een recordbereik: 780.0000 luisteraars stemmen nu dagelijks af op de zender, en nog eens zovele anderen beleven het merk op digitale platformen.
Jan Van Biesen, nethoofd Studio Brussel: Dat onze community zo blijft groeien, daar zijn we uiteraard enorm blij mee. Na een jarenlange groei boeken we nu een fantastisch resultaat. En dat dankzij onze fanbasis die ons trouw blijft, en dit op alle platformen.
Ook Klara kan terugblikken op een sterke periode met Klara in deSingel en het Klarafestival en bereikt een hoger marktaandeel (2,2%) dan in dezelfde periode vorig jaar. Radio 2 blijft De Grootste Familie van Vlaanderen en stijgt. Bijna bijna 1/3 van de Vlamingen stemt er dagelijks trouw op af. Radio 1 blijft mooi stabiel t.o.v. dezelfde periode vorig jaar en maakt zich klaar voor een spannende sportzomer met het EK Voetbal en de Olympische Spelen en Bel10 in het najaar.